Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Водіїв агітують страхуватися

В Україні триває акція «Річна автоцивілка — 365 днів спокою»
28 серпня, 2008 - 00:00

На початку серпня в Україні стартувала спільна агітаційна кампанія ДАІ та Моторного страхового бюро України «Річна автоцивілка — 365 днів спокою», яка закликає автовласників купувати страхові поліси. Саме цивільно-правове страхування відповідальності, або ж автоцивілка, на переконання експертів, захищає учасників дорожнього руху від трагічних наслідків та небажаних витрат у разі дорожньо-транспортної пригоди.

— За перше півріччя 2008 року страхові поліси придбали понад три мільйони автовласників, — розповів представник Моторного страхового бюро України Антон Авдєєв. — Проте більшості водіям і досі вдається роз’їжджати вулицями міст без страхового пакета або з полісом на 15 днів, рідше — на місяць, які оформляють лише задля того, щоб пройти техогляд (як відомо, з січня 2005 року страхування відповідальності водіїв є загальнообов’язковим для усіх автовласників, отож без страховки техогляд неможливий).

Щоб виправити ситуацію і змусити водіїв подбати про власну безпеку та безпеку інших учасників дорожнього руху, на найбільш жвавих вуличних перехрестях України працюють промоутери. Вони розповідають водіям про переваги та необхідність автоцивілки.

— Успіх акції, на нашу думку, гарантований на 100%, оскільки промоутерами працюють гарні дівчата, одягнені у спеціальну форму, схожу на міліцейську, а це неодмінно привертає увагу водіїв та пішоходів, — продовжив пан Авдєєв. — Доповнюють нашу кампанію зовнішня реклама на вулицях міст: інформаційні плакати, білборди та сітілайти. Ще один яскравий компонент акції — це показ анімаційного фільму, в якому наводиться типовий приклад користі від полісу автоцивілки. До речі, цей тематичний мультфільм уже продемонстрували на моніторах у супермаркетах, торгових центрах та на центральних площах Житомира, Запоріжжя, Івано-Франківська, Львова та ін. Нещодавно акція розпочалася у Вінниці, Дніпропетровську, Києві, Черкасах, Сімферополі тощо. Вона триватиме до кінця місяця.

Організатори акції закликають водіїв купувати саме річний страховий поліс, оскільки короткотривалі страховки не дають повноцінного захисту від наслідків ДТП. У цілому ж автоцивілка передбачає страхування не автомобіля, а відповідальності його власника за шкоду, яку він може спричинити іншим учасникам дорожнього руху внаслідок ДТП. Іншими словами, якщо під час аварії хтось постраждав із вашої провини, то компенсацію потерпілому сплачуєте не ви, а страхова компанія. Тож водіям є над чим подумати.

КОМЕНТАР

Андрій ХОРОЛЬСЬКИЙ, віце-президент Автомобільного клубу Києва:

— Страховка потрібна для того, щоб убезпечити себе та свою відповідальність на дорозі. Більшість водіїв ігнорують страхові поліси та піддаються значно більшими ризикам. За наявності поліса автовласники страхують свою відповідальність за рахунок невеликого внеску в страхову компанію, а за його відсутності — відповідають за скоєну аварію власним гаманцем. У цьому і різниця. Щоб змусити водіїв купувати страхові поліси, треба підвищувати рівень культури шоферів. На жаль, у нас ще й досі все йде за принципом «пронесло — не пронесло», а багато хто розраховує на удачу. Втім, коли потрапляє в аварію, все виявляється набагато складнішим і дорожчим. Нинішня акція привертає увагу водіїв. Певний відсоток людей, які відкладають усе на останній день, замислюються над цією проблемою ще раз і приймають відповідні рішення. Така акція — це тільки плюс для автовласників, головне, — щоб вони зрозуміли переваги страхування, тим паче ДАІ нині не видає талони техогляду без страхового поліса. Дехто вважає, що керує авто доволі майстерно, але його величність Випадок не вибирає і певний елемент безпеки повинен бути присутній. Інша справа — наскільки справно страхові компанії виплачують ці страховки, адже іноді це затягується на кілька місяців.

Інна ФІЛІПЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: