Україна і Китай домовляються про посилення торговельних відносин. Вчора в рамках робочого візиту до КНР перший віце-прем’єр-міністр України Сергій Арбузов обговорив це питання з членом Постійного комітету Політбюро ЦК КПК Лю Юньшанем. Нагадаємо, що візит триває з 23-27 вересня. А в грудні 2013 року запланований офіційний візит до КНР Президента України Віктора Януковича. Під час якого сторони мають підписати Програми стратегічного партнерства України та Китаю.
«Результати торговельно-економічного та інвестиційного співробітництва між нашими країнами свідчать про стабільність і взаємну вигоду українсько-китайських відносин», — коментує Арбузов. Зокрема, Україна зацікавлена в залученні потужного інвестиційного потенціалу та новітніх виробничих технологій Китаю. «Також ми розраховуємо на широкий доступ українських товарів, послуг та технологій на великий китайський ринок», — підкреслив перший віце-премєр.
«Це — символічна подія. Пекін зацікавлений, аби мати гарні партнерські взаємини з країнами Євразії. Тож це вияв дружнього ставлення до України. Наразі Піднебесна також укладає угоди про вільну торгівлю з такими країнами, як Нова Зеландія та Швейцарія. Тож КНР розбудовує дружню мережу торговельних зв’язків. І окреме місце у ній посідає Україна — завдяки великим ресурсам, які можуть задовольнити енергетичні інтереси Китаю», — так виконавчий директор Центру дослідження Китаю Сіднейського університету (Австралія) професор Керрі Браун прокоментував візит урядової делегації на чолі з першим віце-прем’єр-міністром до КНР та підготовку до підписання у грудні Угоди про дружбу і співробітництво.
Загалом же Китай зацікавлений у поглибленні торговельних стосунків з нашою країною, вважає Браун. В ракурсі — енергетична, агропромислова галузь та транспортні маршрути, розповідає виконавчий директор Центру дослідження Китаю Сіднейського університету. На думку економіста, Піднебесна активно шукає партнерів у енергетиці, хімічній промисловості та аграрному секторі, тому поглиблює відносини з Україною, де окремі інвестиційні проекти буде легше втілити завдяки більш сприятливим умовам. «Безсумнівно, агропромисловий сектор України — досить потужний. І тому він цікавий для Китаю. Також в України дуже зручні маршрути поставок до Китаю, які суттєво полегшують рух товарів», — сказав Браун.
Перспективи українсько-китайської співпраці в секторі АПК «День» попросив прокоментувати генерального директора асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Володимира ЛАПУ:
— Стратегічно у Китаю є кілька мотивів для інвестування в український АПК. Кількість населення в цій країні зростає, але обсяг сільгоспземель — ні і, навпаки, зменшується. Тому залежність Китаю від імпорту агропродукції збільшується. Тож китайські державні корпорації зацікавлені у тому, аби забезпечити своє населення гарантованими поставками харчів в майбутньому. Зробити це можна, якщо інвестувати в розвиток АПК тієї чи іншої країни. І Китай може собі це дозволити, бо сьогодні це одна з держав, яка має значні вільні ресурси. Тож не випадково український АПК дуже цікавить Китай. Зараз обговорюють можливість спільного виробництва техніки, добрив. Але найбільш перспективний напрямок, на мій погляд, вирощування зернових та розвиток логістики морських портів. Протягом 3—5 років Україна може постачати 4—5 мільйонів тонн зерна в Китай, а через 10 років — 10—15 мільйонів тонн.
P.S: Цікаво, що посилення українсько-китайських відносин відбувається з негативним піаром для українського агросектору. Днями у ЗМІ з’явилася інформація, що китайці купують український агрохолдинг із трьома мільйонами гектарів сільськогосподарських земель. Компанія, яку називали, одразу ж спростувала цю інформацію. А джерело в Мінагрополітики повідомило «Дню», що інформація дуже схожа на «утку», бо в процесі перевірки підтвердження даного факту немає. Серед причин появи даної інформації називають декілька: починаючи з підніжки аграрних країн-конкурентів України і закінчуючи внутрішніми маніпуляціями політтехнологів одного з двох основних кандидатів на пост українського прем’єра, які таким чином допомагають зіпсувати конкуренту імідж. То ж кому поперек горла стала українська земля: зовнішнім чи внутрішнім конкурентам? Про це скоро читайте в ексклюзивному матеріалі «Дня» на сайті та на сторінках друкованого видання.