Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Захист вітчизняного виробника — справа рук самого виробника

Президенти України та Росії підтримають Ан-70 епістолярно
21 жовтня, 1999 - 00:00

Ан-70 бере участь у міжнародному тендері, що оголосили європейські країни з метою переоснастити свої військово- повітряні сили більш сучасними машинами. На сьогодні ситуація з визначенням переможця є досить непевною. У самій Європі не існує одностайних поглядів на те, чи понадіятись на адаптований до європейських стандартів Ан- 70 чи робити суто європейський літак без послуг певним чином непередбачуваного українсько-російського тандему. Нині головні країни, що визначають майбутнє цього проекту як найбільші замовники, це Німеччина, що досить лояльно налаштована до Ан-70, та Франція.

Якраз напередодні відкриття в Києві виставки, що має репрезентувати світові перспективи й потужності української авіабудівної промисловості, журнал «Авіэйшн уік енд спейс текнолоджі» повідомив, що французька промисловість має намір приступити до програми власне європейського транспортного літака вже наступного року. Навіть не чекаючи на рішення Німеччини, яка, на думку французів, підтримує проект на основі Ан-70 лише із суто політичних міркувань.

На це твердження Петро Балабуєв зауважив, що така ситуація є лише підтвердженням розколу Європи на два табори, який спричинив наш Ан-70, і що врешті-решт остаточне рішення стосовно появи цього літака на військових аеродромах Європи будуть ухвалювати дійсно політики. А Україна має вжити, як він висловився, цілу «гамму наступальних заходів», аби це рішення було позитивним. Окрім звернень до президентів та міністрів оборони, Київ також має намір продемонструвати можливості Ан-70 членам бундестагу.

Що ж до перспектив Ан- 70 на власне українсько-російському ринку, то й тут не все просто. Міноборони України та Росії нині уточнюють, яку кількість машин вони замовлятимуть. Доки військові думають, АНТК доробляє Ан- 70, використовуючи для цього власні кошти. Росія не покрила старі борги. Уряд країни не може забезпечити необхідну фінансову підтримку проекту Ан-70. Петро Балабуєв навіть пожалівся на голову Національного банку України Віктора Ющенка. Адже, мовляв, Рада національної безпеки та оборони поставила завдання Національному банкові розробити варіант для фінансування цього проекту. На що банкіри відповіли, що це не робота Нацбанку. Петро Балабуєв каже, що розробники Ан-70 хотіли б отримати кредит під завершення робіт над літаком під 10-12 відсотків річних, проте нині кредитні комерційні ставки становлять від 57 до 85 відсотків.

ДОВIДКА «Дня»

За попередніми розрахунками, програма створення нового транспортного літака Ан-7X, створеного на базі російсько-українського Ан-70 і призначеного для заміни застарілих західних транспортників типу американського С-130, зажадає 850 млн. євро. Для створення в Європі аналогічного літака буде потрібно не менше 6,5 млрд. евро. Для заміни авіапарку транспортних літаків трьох країн необхідно 304 літаки: 164 — для Російської Федерації, 75 — для Німеччини, 65 — для України. Для заміни всього європейського авіапарку транспортних літаків знадобиться ще 288 Ан-7X. Рішення про серійне виробництво Ан-7X для західних військово-повітряних сил буде прийматися 2000 року урядом Німеччини, а також урядами країн, що входять у блок НАТО.

Сергій ЗГУРЕЦЬ, «День»
Газета: 
Рубрика: