Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Завоювання Альбіона

Українські музиканти підкоряють Лондон
17 серпня, 2004 - 00:00

У столиці Британії відбувся Перший міжнародний скрипковий конкурс імені Бенджаміна Бріттена. Це — дуже важлива подія в культурному житті не лише Сполученого Королівства (що вельми ревно ставиться до академічної спадщини континентальної Європи), а й нашої країни. Ініціатором і художнім керівником фестивалю є Дмитро Ткаченко — киянин, учень Богодара Которовича, який упродовж останніх років проживає в Лондоні. Багато в чому стараннями нашого земляка фестивалем зацікавилися деякі впливові персони зі світу мистецтва й політики. Достатньо сказати, що допомогу конкурсу надає, наприклад, емір держави Катар; почесним патроном акції є королева Великобританії. Серед патронів також — Юрій Башмет, Ігор Ойстрах, Зубін Мета, живий класик сучасної композиторської школи — Пьєр Булез, а призи лауреатам вручає особисто лорд-мер, намісник королеви в Лондоні. Одним словом, із самого старту Бріттенівський конкурс став однією з найважливіших змагальних структур у світі музики.

Тим приємніше усвідомлювати, що участь українців не обмежилася лише роботою Дмитра Ткаченка. Для виконання фінальних концертів з оркестром Королівської філармонії був запрошений київський диригент, керівник вітчизняного Національного академічного симфонічного оркестру Володимир Сиренко, і зі своїм завданням впорався чудово, судячи з відгуків як професіоналів, так і преси. Успіх наших виконавців отримав вагоме підтвердження й у власне конкурсній частині. Ксенія Мороз отримала спеціальний приз першого туру, а львів’янин Максим Брілінський (нині вчиться у Відні), дійшовши до фіналу, посів у результаті друге місце й отримав спецприз за найкраще виконання творів Бріттена.

Ось так, без надмірного галасу — в українській пресі, принаймні, — наша виконавська школа знову, вже не вперше, заявила про себе як про одну з найкращих у Європі. Будь-який успіх — це виклик, зокрема й самим собі. Розвивати його шляхом різноманітних майстер-класів, змагань, грантів для молодих музикантів тут чи чекати два роки (такою є регулярність конкурсу імені Бріттена) чергового прориву в Лондоні — вибір за нами.

Дмитро ДЕСЯТЕРИК, «День»
Газета: 
Рубрика: