Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Знайдено «винних» у подорожчанні палива

17 липня, 1999 - 00:00

Якщо прослідкувати за хронологією нафтової кризи, що триває в Україні, то вимальовується така картина. Наприкінці травня починається зростання оптових цін на нафтопродукти, на початку червня за ними потяглися й роздрібні. Президент, а слідом за ним й інші чиновники (той же заступник міністра економіки Віктор Кальник) серед причин подорожчання пального згадують слабку оперативність антимонопольних органів. Глава АМК тут же організовує прес-конференцію, на якій пояснює, що зростання цін спровоковано цілим комплексом причин, дуже далеких від діяльності комітету. Проте «наїзди» на АМК не припиняються. І тоді в середині червня протягом двох днів Київське відділення АМК перевіряє 63 АЗС і, звичайно, знаходить порушення. Як наслідок, порушується справа за «ознаками» порушення антимонопольного законодавства. Глава Київського відділення АМК Микола Лисицький особливо наголосив — за ознаками. Мовляв, «ми не хочемо, щоб навіть тінь підозри випадково впала на підприємства, стосовно яких порушено справу, адже хтось із них може виявитися невинним».

Така зворушлива турбота не перекреслює тієї обставини, що тепер публічні версії представників влади про змову комерсантів знайшли практичну підпору. І хоча цілком ймовірно, що потім справу буде закрито за відсутністю тих самих ознак, протягом найближчих місяця- півтора (саме стільки триватиме розслідування) можна буде сміливо звинувачувати підприємців у змові з метою отримання додаткового прибутку.

До речі, за словами М.Лисицького, торговців на столичному ринку нафтопродуктів «багато, і жодного монополіста в Києві немає».

ДО РЕЧI

Можливо, якось полегшить «долю» врожаю те, що сьогодні до Іллічівська з Поті прибуває пором «Герої Одеси» з першими 104 цистернами дизельного пального для України. Цим рейсом судноплавна компанія «Укрферрі» спільно з українськими й грузинськими залізничниками, азербайджанськими нафтовиками здійснить перше постачання пального, призначеного для збирання врожаю. Усього ж українські й болгарські пороми впродовж трьох місяців, відповідно до програми міждержавної угоди, мають перевезти з Азербайджану до України близько 500 тисяч тонн дизельного пального. Цей рейс доводить економічну вигідність використання поромної переправи порівняно з перевезеннями нафтопродуктів танкерами, вважає прес- секретар Асоціації судновласників України Олександр ФЕДОРОВ.

Владислав Михальов, «День»
Газета: 
Рубрика: