Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Зона комфорту

25 травня, 2002 - 00:00

Кожного року наприкінці травня в Київському національному університеті технології та дизайну (КНУТД) молоді модельєри представляють свій світ моди в конкурсі «Печерські каштани».

Вважається, що перш ніж створювати щось своє, молоді спочатку повторюють пройдене. Але випускникам КНУТД (колишній Інститут легкої промисловості) в цьому зробити закид важко. Їх колекції виглядають цілком самостійно, хоч і включають, зрозуміло, модні елементи. У рамках силуетів, які прилягають, вільна геометрія швів, приторочені шматочки й клапті, не дуже довгі спідниці й тіло, оголене в несподіваних місцях. Молодь є молодь, і юна манекенниця раділа, що має можливість демонструвати замість заднього полотнища спідниці свої округлості. Вітаються елементи нижньої білизни, експерименти з брюками та химерна колірна гама. Все, що мають на увазі дизайнери, коли радять жінкам шукати свій образ. Але не бійтеся не знайти спільної естетичної мови з новим поколінням модельєрів. У більшості своїй колекції цілком практичні й не виходять за рамки здорового глузду. Типова студентська колекція так і називається — «Зона комфорту». Зручному покроєві й сучасному варіантові джинси модної хвацькості додають забарвлення і клаптева бахрома. Звичайно, не обійшлося без епатажу, репрезентованого хлопцями-сновидами з розгалуженими рогами, в одязі за народними мотивами (номінація Фольк, 3-є місце). Але перші місця мастите журі вважало за краще віддавати технологічно проробленим колекціям. Так, у цій же номінації гран-прі глава журі М. Воронін вручив авторові текстильної інтерпретації народної класики «Гердани». Навіть у номінації Про-арт, призначеній для абстрактного самовираження, перемогло «Повернення блюзу». Довгі шифонові сарафани, витончені каблуки та стилізована манірність.

Інший елемент конкурсного шоу — сам показ колекцій. Автори пропонували цілісний образ, витканий iз музики, зачіски, дизайну, взуття, навіть стилю поведінки демонстраторів одягу. В університеті працює студентський будинок моделей, і кожна кафедра, кожний факультет єдиного в країні ВНЗ цього профілю вносить свій внесок у професійну підготовку модельєрів-дизайнерів.

«Печерські каштани» — демонстрація лише малого спектру творчих і технологічних можливостей його випускників. Експерти мають рацію — в нашій країні є творці, але немає індустрії моди. Але перша ланка в ланцюзі створення легкої промисловості сучасного рівня в Україні безсумнівно існує. Значить буде й усе інше.

Катерина ДЯДЮН, фото Анатолія МЕДЗИКА, «День»
Газета: 
Рубрика: