Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Понад бар’єрами

Дніпропетровщина — лідер в Україні із запровадження інклюзивної освіти
30 січня, 2019 - 11:57
ФОТО НАДАНО ПРЕС-СЛУЖБОЮ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОДА

Наразі в регіоні вже 255 шкіл, де разом з однолітками навчаються понад 800 хлопців і дівчат з особливими освітніми потребами. Півсотні таких дітей відвідують звичайні дитсадки. Здобутки Дніпропетровської області відзначила ініціатор інклюзивної реформи в Україні Марина Порошенко під час Всеукраїнської звітної конференції. У заході взяли участь освітяни та громадськість із різних регіонів. За словами першої леді країни, реформа інклюзивної освіти стала однією з найуспішніших в Україні. «З моменту запровадження реформи зроблено неймовірно багато. Результат цього — щасливі очі дітей, які мають сьогодні можливість навчатися у звичайних школах поруч з однолітками. Вони мають друзів і відчувають себе щасливими, — зазначила перша леді країни, голова Фонду Президента Порошенка Марина ПОРОШЕНКО. — Лідер в Україні із запровадження інклюзивної освіти — Дніпропетровщина. У регіоні демонструють просто колосальні результати».

Торік в області запрацювали зведені «з нуля» два унікальних дитсадки з безбар’єрним простором — у Підгородному та Обухівці. Заклади відрізняються широкими коридорами і просторими кімнатами, тут спеціальне розташування меблів та відсутні пороги. З урахуванням потреб особливих дітей у регіоні відкривають садки в Кам’янському, Іларіоновому, Покрові, Старих Кодаках. «Область стала локомотивом проекту і кардинально змінила підхід до інклюзивної освіти, — розповідає голова Дніпропетровської ОДА Валентин РЕЗНІЧЕНКО. — З урахуванням потреб особливих дітей реконструюємо школи: тут є пандуси та підйомники. У закладах облаштували вже 71 медіатеку та понад півсотні ресурсних кімнат. Зараз у регіоні разом з ровесниками навчаються понад 800 дітей з інвалідністю — це в чотири рази більше, ніж 2017-го».

Один з осередків інклюзії та приклад «простору для всіх» — Солонянська опорна школа № 1. «Із 2017-го на її базі працює інклюзивно-ресурсний центр, який не має аналогів в Україні. Наразі тут займаються понад 80 дітей. Є ресурсна кімната, інтерактивна підлога, кімната лікувальної фізкультури. Зараз на Дніпропетровщині діють уже 28 ІРЦ», — зазначив директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської ОДА Олексій ПОЛТОРАЦЬКИЙ. Перша в Україні ресурсна кімната працює з 2017 року в реконструйованій Петриківській школі. Вона відповідає європейським стандартам та адаптована під українські реалії. Ще один успішний проект — унікальний інклюзивний парк у Дніпрі. У ньому продумали кожну деталь — від покриття до іграшок. На майданчику малеча не відчуває жодних бар’єрів і може вільно кататися на гойдалках, пересуватися лабіринтами, пізнавати світ за допомогою сенсорних панелей. Перший в Україні новітній простір створили за проектом дніпровського архітектора Сергія Дербіна. З урахуванням потреб особливих дітей на Дніпропетровщині реконструюють і лікарні. Зокрема, безбар’єрний доступ створено в хірургічному та педіатричному корпусах Центру матері й дитини ім. Руднєва. «У планах — відкрити перший в Україні інклюзивний дитсадок у Кам’янському і придбати мобільний інклюзивно-ресурсний центр. Прагнемо створити ІРЦ у кожній громаді, а ресурсні кімнати й медіатеки — у кожній школі області», — наголосив радник голови Дніпропетровської ОДА Юрій ГОЛИК.

Вадим РИЖКОВ, «День», Дніпро
Газета: 
Рубрика: