Цей науково-просвітницький проект Національний музей «Меморіал жертв Голодомору» представив 21 листопада, ініціативу втілили за підтримки «Київського метрополітену». Як повідомляють організатори, у вагонах одного з потягів синьої гілки метро розмістили серію інформаційних постерів, що розповідає пасажирам про унікальні предмети та явища культури й науки, суспільного розвитку та побуту, про українців, котрі змінювали історію і на початку ХХ століття визначали націю, готову до суверенного життя — отже, йдеться про ключові аспекти, які становлять українську ідентичність. Дизайнеркою проекту є Лілія Чавага.
Проект присвячений 85-м роковинам Голодомору, його мета — показати потужний потенціал України на початку ХХ століття, її економічний і культурний розвиток, що становило загрозу загарбницьким планам російських більшовиків. У музеї «Меморіал жертв Голодомору» підкреслюють: саме для того, щоб не допустити виходу України зі складу Радянського Союзу, було вчинено один із найбільших злочинів в історії людства — Голодомор-геноцид, об’єктом якого стала українська нація.
«У 2018 році Україна відзначає 85-ті роковини Голодомору-геноциду, вчиненого радянським режимом у 1932—1933 роках проти української нації. Проте для пересічного громадянина, далекого від історії, для того, хто не читає наукової літератури і живе в інформаційному спецвакуумі, який творять заангажовані телеканали, історія Голодомору й досі є історією про голод, який «виник через перегини на місцях у зв’язку з індустріалізацією». Спричиняє цю ситуацію ще й той факт, що праці дослідників друкуються мізерними накладами. Тому сьогодні постала гостра потреба залучати нові форми подачі інформації, які б дозволили охопити весь український соціум», — констатує Олеся СТАСЮК, генеральна директорка музею «Меморіал жертв Голодомору».
«Сьогодні в Україні — День Гідності та Свободи. Сьогодні — 85-ті роковини Голодомору. Уроки історії важливо пам’ятати і переосмислювати. Тому як соціально-відповідальне підприємство ми підтримуємо залучення можливостей підземки для такого важливого проекту», — зазначив Віктор БРАГІНСЬКИЙ, начальник комунального підприємства «Київський метрополітен».
З постерами можна ознайомитися у вагонах одного з потягів київського метрополітену, який курсує синьою гілкою, до 10 грудня 2018 року.