Учора, 3 лютого, гостями редакції було відоме подружжя український режисер, сценарист Василь Вітер та продюсер і редактор Галина Криворчук. Василь Вітер є президентом студії «ВІАТЕЛ», директором Інституту екранних мистецтв Національного університету театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого, членом Національної спілки кінематографістів України. А ще — він особливо плідно працює в галузі документалістики: лише серіал «Гра долі», в якому в сучасному стилі розповідається про Тараса Шевченка, Лесю Українку, Василя Стефаника та інших класиків літератури, а також визначних історичних особистостях — Княгиня Ольга, Ярослав Мудрий, Богдан Хмельницький та ін.. налічує понад 80 серій!
Саме історичний фронт є одним із ключових майданчиків, на якому зараз точиться медіа-війна. «Інформаційна боротьба, яка у нас ведеться, змушує мати осмислене ставлення до всього, що відбувається в нашій країні, проте минуле не все переосмислене. Натомість вчора телеканал «Дождь» заявив, що Росія готує десятки фільмів про війну до 70-річчя Другої світової війни — це готується ще один пропагандистський кулак. А якою буде українська відповідь?» — запитала головний редактор «Дня» Лариса Івшина, яка була присутня на зустрічі.
— Як член комісії «Держкіно», яка відбирає сценарії фільмів на майбутній рік можу сказати, що під час пітчингу було представлено лише декілька проектів на тему Другої світової, але вони державою не фінансуються, — коментує Василь Вітер. — Я думаю, що суспільна реакція має бути адекватною щодо Другої світової війни. Серед нас живе ще досить багато людей, які бачили ту війну, яким розказували про неї. І зараз надійшов час переосмислення цих подій. Фільми, які знімалися раніше — це рефлексія Радянського Союзу. Їх мало, і там мінялися лише герої. Фільмів, які переосмислюють історію, подібних німецькому «Наші матері, наші батьки» в Україні немає. Якщо тема війни важлива для держави, для країн Європи, то вона має бути важлива і для нас, режисерів.
— Тема війни важлива для висвітлення, бо Україна втягується в цю воронку знову і знову. І ця болюча тема живе і зараз, — продовжує Галина Криворчук. — Але на цю тематику має оголошуватися спеціальний конкурс. І такі фільми мають отримувати 100 % держфінансування.
Якою повинна бути тилова кіно-підтримка українських військових, чому необхідно розвивати імідж Збройних Сил України, як ефективно можна змінити сітку мовлення телеканалів і що чекає на талановитих та амбітних випускників факультету режисури, коли держава практично не підтримує розвиток кіно? Інтерв’ю з Василем Вітром та Галиною Криворчук, в якому журналісти «Дня» обговорювали проблеми сучасного телебачення, шляхи розвитку українського кінематографа та вплив пропаганди на суспільство, читайте в наступних номерах газети.