На адмінкордоні з Кримом, а саме — в межах контрольних пунктів в’їзду/виїзду «Чонгар» і «Каланчак», тривають будівельні роботи. Проінспектувати будівництво на Херсонщину завітали міністр інфраструктури Владислав КРИКЛІЙ, голова АТ «Укрзалізниця» Євген КРАВЦОВ та голова Херсонської ОДА Юрій ГУСЄВ.
Голова ОДА неодноразово зазначав, що одним із пріоритетних завдань для нього є створення комфортних умов для громадян, які перетинають адмінкордон. Зокрема, під час представлення Гусєва на посаді в липні останній пообіцяв Президентові завершити облаштування КПВВ до 15 листопада. Цю ж дату Гусєв підтвердив і в нещодавньому інтерв’ю газеті «День».
Під час візиту на КПВВ представники влади запевняли журналістів, що будівництво триває за графіком і на нього навіть витратять менше коштів, аніж планувалося. Планувалось, що роботи з облаштування КПВВ виконає ДП «Укрінтеравтосервіс». Однак уряд протокольним дорученням передав функції замовника робіт «Укрзалізниці».
«Терміни, які були поставлені Президентом України Володимиром Зеленським, можна було виконати лише за умови надання функції замовника цього об’єкта «Укрзалізниці». Крім того, що ми швидше, ніж було передбачено графіком, виконаємо будівництво сервісної та режимної частин, ми ще додатково зекономимо приблизно 30 — 35%, оскільки початкові ціни, які були ініційовані й поставлені за тендером, за повідомленням від правоохоронних органів, мали деякі підприємства ознаки фіктивності. Таке рішення дає нам можливість і зекономити гроші, і здійснити все вчасно», — прокоментував Владислав Криклій.
На сьогодні на КПВВ «Чонгар» влаштовано монолітні фундаменти будівлі паспортного й митного контролю, котловани та щебеневу основу під фундаменти будівлі поглибленого огляду автотранспорту, навісів, вольєру для службових собак. На КПВВ «Каланчак» змонтовані фундаменти адміністративно-службової будівлі, будівель паспортного й митного контролю та поглибленого огляду транспортних засобів, виконано вертикальну гідроізоляцію фундаментів.
Кожен КПВВ розбудовуватимуть у дві черги: облаштування режимної та сервісної зон. У ході першої черги будівництва режимна зона матиме смуги в’їзду/виїзду, адміністративно-службову будівлю, яка поділена на три зони приміщень — для ДПСУ, ДФС та СБУ; дві будівлі поглибленого огляду транспортних засобів, приміщення КПП з двома навісами, дві будівлі прикордонного контролю ДФС, паспортного й митного контролів з навісами, санвузли. Також побудують вольєр для службових собак.
Друга черга будівництва — це облаштування сервісної зони. Тут мають з’явитися центр надання адмінпослуг, автостанція, будівля для відпочинку водіїв. Будівництвом передбачені інженерні мережі: водо-, електропостачання, освітлення, водовідведення, каналізація, опалення, зв’язок, телекомунікаційні системи, телебачення, інтернет, охоронна та пожежна сигналізації, відеоспостереження тощо. Будуть обладнані автоматизована дизельна електростанція та артезіанська свердловина. По всій території обіцяють здійснити низку заходів із благоустрою та озеленення.