Академічний симфонічний оркестр Дніпропетровської філармонії існує понад 70 років. Він визнаний одним з п’яти провідних оркестрів України і останніми роками збирає на своїх концертах аншлаги. Головний диригент симфонічного оркестру, заслужений діяч мистецтв Наталія Пономарчук пишається тим, що їм вдалося зробити практично неможливе — повернути публіку до залів. Диригент розповідає, що на початку її роботи філармонія була в стані розрухи. За цей час за допомогою місцевої влади вдалося відновити один з головних музичних колективів, але зараз може статися зворотне. Філармонії урізали фінансування, а зарплат, які отримують музиканти, часто не вистачає навіть на нормальне харчування, не кажучи вже про аренду житла.
«Ми пройшли дуже великий і важкий шлях, щоб прийти до того, що маємо. Останні п’ять років були найінтенсивнішими. Оркестр розвивався кількісно і якісно. Сьогодні в його складі 80% іногородніх музикантів. Ми збирали їх, як перлини, — по всіх консерваторіях країни. Останні контракти підписували з найкращими музикантами з Донецької та Луганської областей», — розповідає диригент. «Якщо влада все-таки не перегляне ставлення до нашого колективу, доведеться виїжджати й шукати інше місце роботи, бо просто не вистачить грошей, щоб знімати житло», — підтверджує слова диригента музикант Світлана Глинська. Сьогодні середня зарплата музикантів симфонічного оркестру — 4200 гривень. Для порівняння, в Запоріжжі, говорять музиканти, вона вдвічі більша. Таким чином, симфонічний оркестр Дніпра став абсолютно неконкурентоспроможним. І це, на думку диригента, може призвести до безповоротного — музиканти покинуть Дніпро, який претендує на звання культурної столиці. А незабаром, після завершення театрального сезону, відбудеться конкурс, на основі якого інші філармонії зможуть запросити до себе музикантів, і, швидше за все, ті погодяться.
Тепер слово за депутатами обласної ради, які наприкінці березня мають розглянути питання фінансування установ культури. «Річ у тім, що сьогодні лише дві захищені статті — це зарплата коштом держави і комунальні послуги. Усе інше — нові постановки, утримання будівель, костюми, й таких пунктів можна перерахувати багато, — сьогодні лежить на концертно-театральних установах. Якщо до нас йдуть люди, отже, варто говорити про те, що треба це підтримувати. А відповідно, потрібна депутатська підтримка фінансова, що може бути надана для цього колективу», — каже директор філармонії Ігор Хиніч. Диригент оркестру Наталія Пономарчук не втрачає надії, що необхідне фінансування все ж нададуть.