Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Талон на чесність

Як влада та громадські активісти намагаються упорядкувати систему паркування автомобілів
8 вересня, 2017 - 11:41
ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Законопроект №5364, спрямований на реформування системи паркування, уже ухвалено у першому читанні. Головна ідея — введення притягнення недобросовісних водіїв до адміністративної відповідальності за допомогою незалежних автоматизованих систем. «Основна мета — почати привчати водіїв виконувати правила дорожнього руху та сплачувати за паркування. Впорядкувавши цю сферу, ми розвантажимо дороги і покращимо життя мешканців міст», — вважає Павло ФРОЛОВ, головний консультант апарату Верховної Ради України, один із авторів законопроекту. Відповідальність за реформування системи покладається на місцеву владу. Тож саме вона визначатиме розміри штрафів та інші види покарань для порушників на колесах.

Нині робоча група опрацьовує внесені депутатами правки та намагається зберегти його антикорупційну складову. Корупційні ризики є не тільки при накладанні штрафів, а й під час сплати за паркомісце. Київська влада вже зробила перший крок до змін і вирішила прибрати готівку з цієї сфери. Віднедавна водії можуть оплачувати парковку тільки через паркомати, SMS чи місячні талони, придбані у точках продажу преси або інформаційних кіосках (більше про це у матеріалі «Прощання з паркувальниками», №145-146 «Дня» за 18-19 серпня цього року).

Ще до цього нововведення громадські активісти у рамках проекту «Чесна парковка» спробували оцінити завантаженість центральних майданчиків та можливі обсяги оплати за парковку на них. Водночас проект мав просвітницьку місію — навчити водіїв користуватися безготівковими способами оплати.

За час роботи моніторів надходження коштів до бюджету з «чесних» парковок зросли в кілька разів. Проте було і немало курйозів, непорозумінь та навіть погроз із боку тих, хто бачив у активістах перешкоду для свого «бізнесу». Паркувальники, які мали зникнути з майданчиків після 10 серпня, не завжди залишали позиції «без бою». «Є схеми, вигідні і для паркувальників, які збирають «чорну» касу, і для людей, які порушують правила паркування, — розповідає один із громадських моніторів Павло КУЧАПІН. — Проте більшість водіїв готова сплачувати чесно. Тож демонізувати усіх тих, хто паркується в центрі, неправильно».

Активісти наголошують: підготовча робота на місцях дуже важлива для швидких та ефективних трансформацій одразу після ухвалення законопроекту. На їхню думку, варто також ініціювати обговорення щодо залучення інвестицій для створення та облаштування зручних паркувальних майданчиків.

Дар’я ТРАПЕЗНІКОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: