Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У очікуванні «нової культури» на прилавках

Що має змінити Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»
7 грудня, 2018 - 11:46

Відповідний документ Верховна Рада прийняла 6 грудня, реєстраційний номер законопроекту — 8450. Як повідомляє Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, закон розроблено за участі її фахівців, а також експертів Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні».

Мету закону формулюють як «забезпечення належного рівня захисту здоров’я та інтересів споживачів, їхньої поінформованості, встановлення засобів гарантування права споживачів на інформацію та процедури надання інформації про харчові продукти».

«Переконаний, що з прийняттям цього закону в нашій державі буде сформована нова культура інформування споживачів про харчовий продукт», — прокоментував рішення парламенту голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа. За його словами, досі в цьому контексті існувало певне підґрунтя для нешанобливого ставлення до споживача. Наприклад, маркування на етикетку наноситься настільки дрібними літерами, що навіть людині з гострим зором важко прочитати склад продукту. Закон містить вимоги щодо виділення алергенів, передбачає збільшення шрифту на етикетці, зазначення країни чи місця походження харчового продукту, інформування про замороження чи розмороження продукту, перелік усіх інгредієнтів, надання інформації про поживну цінність — перераховують у Держпродспоживслужбі.

Керівник Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» Тоні Віл зазначив, що з набуттям чинності закону українців інформуватимуть про харчові продукти в супермаркетах, магазинах, кіосках, ресторанах чи кав’ярнях так само, як і європейців.

У Держпродспоживслужбі зауважують, що ухвалений закон стосується не лише маркування на етикетках, а й будь-якої інформації про харчовий продукт, яка надається через рекламу, інтернет або просто повідомляється споживачу під час продажу, зокрема в місцях громадського харчування.

Газета: 
Рубрика: