Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Ан-148 стає на крила

Але збиратимуть його не в Харкові, а у Воронежі
15 травня, 2004 - 00:00

Наступний рік має стати роком сертифікації та початку серійного виробництва нового літака Ан-148. Таку думку висловив журналістам генеральний директор Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (ХДАВП) Павло Науменко. «Плануємо, що 2005 рік стане роком сертифікації та серійного виробництва літаків Ан-148», — сказав він, повідомивши, що робота з виготовлення крила для Ан-148, яке є одним із найскладніших агрегатів літака, здійснюється на ХДАВП відповідно до графіка. Науменко також повідомив, що виготовлення нового лайнера триває в рамках офіційно поки що не зареєстрованого об’єднання «Міжнародний проект-148» («МАП-148»), до складу якого входять, зокрема, ХДАВП, АНТК ім. Антонова, авіаційний завод «Авіант» (обоє — Київ), Воронезький авіазавод та лізингова компанія «Ілюшин Фінанс К о » (обоє — Росія).

Об’єднання ще немає, проте серійне виробництво регіонального літака Ан-148, розробленого українськими авіаконструкторами, яке спочатку планувалося в Харкові, буде перенесено до Воронежа. За словами заступника генерального конструктора АНТК ім. Антонова Олега Богданова, таке рішення прийнято у зв’язку з тим, що потужності Харківського авіазаводу цілком завантажені складанням інших регіональних літаків — Ан-140 і Ан-74. Таким чином, Воронезький авіазавод тепер стає головним і єдиним складальним майданчиком нового українського літака. Не пізніше 2005 року тут буде побудовано п’ять Ан-148 і цього ж року завершаться випробування цієї машини. Про це йшлося на нещодавній нараді авіабудівників у Харкові.

Перенесення виробництва літака з України до Росії продиктоване і прагненням «наблизити» Ан-148 до більшого і платоспроможнішого ринку. Керівництво АНТК ім. Антонова розраховує, що один тільки «Аерофлот» придбає 40 машин нового покоління. За тими самими розрахунками, інші країни можуть у найближчому майбутньому купити 160—180 одиниць Ан-148. Прогнози, звісно, райдужні, але поки що не підтверджені, оскільки «Аерофлот» ще остаточно не вирішив, чим замінити свій парк застарілих регіональних літаків Ту-134. Ще в серпні 2003 року представники найбільшої авіакомпанії Росії передали київським конструкторам виробничі й економічні характеристики майбутньої машини. Однак уже в грудні того ж року генеральний директор «Аерофлоту» Валерій Окулов повідомив, що компанія не може дозволити собі чекати, поки розробка Ан- 148 завершиться. Окулов наголосив, що українські літаки будуть побудовані не раніше 2005— 2006 року, в той час як новий регіональний літак потрібен «Аерофлоту» раніше, й іншого виходу, крім як придбати його за кордоном, керівництво авіакомпанії не бачить.

У результаті реальних замовлень на Ан-148 нинi немає. Але це особливо не турбує О. Богданова. Посилаючись на досвід випуску турбогвинтового літака Ан-140, на який також не було «твердих» замовлень до запуску в серійне виробництво, заступник генерального конструктора впевнений, що й на Ан-148 чекає така сама доля.

Марина ГОЛІНА, Харків
Газета: 
Рубрика: