Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Архітектурну спадщину столиці звільнять від щитів і бордів

26 січня Київрада планує розглянути проект Концепції розвитку зовнішньої реклами
19 січня, 2012 - 00:00
ПІД ЧАС ЗУСТРІЧІ В РЕДАКЦІЇ МИ ПОДАРУВАЛИ ОЛЕКСАНДРОВІ ПОПОВУ СВІТЛИНУ ОДНОГО З ЦЬОГОРІЧНИХ ПЕРЕМОЖЦІВ ФОТОКОНКУРСУ «Дня» ОЛЕКСАНДРА БУРКОВСЬКОГО «УЯВЛЯЄТЕ, ЦЕ — КИЇВ» І ПОБАЖАЛИ ЙОМУ ПРАЦЮВАТИ НАД ПЕРЕТВОРЕННЯМ СТОЛИЦІ З ТАКОЇ, ЯК НА ФОТО (З КАКОФОНІЄЮ ВЕЛИКОЇ КІЛЬКОСТІ РЕКЛАМНИХ ЩИТІВ ТА НЕГАРМОНІЙНИХ БУДІВЕЛЬ), НА МІСТО ГАРМОНІЇ, СТИЛЮ І ЗЕЛЕНІ. І ОТ — ПЕРШІ РЕЗУЛЬТАТИ / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Незабаром Київська міська рада планує розглянути та затвердити нові правила розміщення щитів та бігбордів у столиці. Проект Концепції розвитку зовнішньої реклами винесено на розгляд депутатів Київради на четвер 26 січня.

«Нашою метою є створення в столиці неагресивного, комфортного для киян середовища, в якому реклама не заважає жителям, а прикрашає місто», — заявив заступник голови Київської міської державної адміністрації Олександр Пузанов, представляючи проект Концепції на робочій зустрічі з операторами ринку зовнішньої реклами столиці.

У тексті проекту Концепції, зокрема, йдеться про те, що міська влада має намір провести зонування території столиці. Планується визначити чотири зони розміщення рекламних об’єктів. У кожній з них, обіцяють автори Концепції, діятимуть окремі правила щодо кількості та формату рекламних носіїв. Важливо відзначити, що у так званій нульовій зоні до якої, як обіцяє проект, увійдуть буферні території архітектурно-історичних заповідників, об’єктів Всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО, пам’ятки історії та архітектури, а також прилегла до них забудова, ландшафтні парки та адміністративний центр міста, буде взагалі заборонено розміщення будь-яких рекламних засобів.

Крім того, проектом Концепції передбачено впровадження схем комплексного розміщення рекламних засобів на території міста з урахуванням експлуатаційних вимог до їхнього розміщення; впровадження класифікатора типових носіїв та вдосконалення тарифної політики з метою збільшення обсягів надходжень до міського бюджету від розміщення зовнішньої реклами.

Один із провідних аналітиків ринку зовнішньої реклами — директор дослідницької компанії ТОВ «Doors Consalting» Сергій Смоляр — вважає Концепцію актуальною та дуже потрібною столиці, хоча, як зазначив він у розмові з «Днем», ще достеменно не знайомився з її змістом.

. «Краще вже будь-яка концепція, аніж взагалі без неї», — підкреслив у розмові з «Днем» експерт, натякнувши на те, що до сьогодні представники столичної влади взагалі не дотримувались чіткого плану дій у цьому сегменті.

На думку Смоляра, найбільшою проблемою ринку зовнішньої реклами в столиці, яку самі оператори не можуть ніяк вирішити, й тому неодмінно потребують втручання міської влади, є занадто велика кількість рекламних носіїв. «Від цього страждає як обличчя міста, так і самі оператори», — підкреслює Смоляр. Непомірно велика кількість рекламних площ (за даними «Doors Consalting», у столиці обслуговується 25 тисяч носіїв зовнішньої реклами. — А.Д.), зауважує експерт, суттєво демпінгує ціну на ринку. «Якщо товару багато, він не може бути дорогим, — каже Смоляр. — А в нас, до слова, ціна на зовнішню рекламу найнижча в країнах СНД». Крім того, зауважує експерт, перенасиченість викликає проблему ефективності. «Рекламодавці, дивлячись на паркани зі щитів, екранів, на все оце безладдя конструкцій, все частіше схиляються до варіанта вкласти гроші в Інтернет, телебачення, промо-акцію чи ще кудись», — зауважує аналітик. І саме це, на думку Смоляра, є найбільшою загрозою. «Якщо рекламодавець захоче перейти в інший сегмент, скажімо, медіа, то повернути такого клієнта майже неможливо», — зазначає експерт. А втрата клієнта для ринку — це значно гірше за низькі ціни.

Однозначно, підкреслює в розмові з «Днем» Смоляр, 25 тисяч рекламних площ — це надто багато для такого міста як Київ. До того ж на таку «засміченість» накладається проблема розбалансованості столичної реклами. «Одна справа, — каже Смоляр, — якщо це — як у Європі, де в центрі міста стоять сіті-формати, невеликі носії, розміром три, чотири, максимум вісім метрів квадратних. А в нас же в місті стоять щити по 18, 20 метрів квадратних». Для Києва, на думку експерта, за умови, що реклама буде збалансованою (невеликі технологічні носії — в центрі, а на околицях міста — великі щити), цілком достатньо 10 тисяч рекламних площ.

Самі оператори ринку зовнішньої реклами згодні з тим, що скорочувати пропозицію треба. Однак побоюються швидкості такого втручання. Мовляв, якщо міська влада вирішить зробити таке «вольове» скорочення «із сьогодні на завтра», — це може завдати величезних збитків операторам, а окремих навіть «похоронити». Як підкреслює в розмові з «Днем» PR- директор компанії «Прайм-груп» Андрій Кашпур, потрібно йти еволюційним шляхом розвитку, але ставати на цей шлях слід обережно й помірковано. «Різки дії на низькому старті (ринок тільки почав виходити з кризи. — А.Д.), — попереджає він, — можуть призвести до непередбачуваних наслідків».

КОМЕНТАРI

Олег НЕВЕЛЬЧУК, генеральний директор Групи компаній «РТМ-Україна»:

— Концепція є результатом співпраці фахівців Головного управління з питань реклами, юристів та операторів, представників власне індустрії. Вона має вирішити низку проблем, які останнім часом стали характерними для київської зовнішньої реклами. Зокрема, планується впорядкувати відстані між рекламоносіями, що відповідно зменшить їхню кількість і послабить відчутно дражливий фактор наших медіа, який виникає в зонах із великою клатерністю (перенасиченням).

Реалізація Концепції вимагатиме значних інвестицій від операторів. Але це також має збалансувати попит та пропозицію на ринку зовнішньої реклами Києва й підвищити вартість наших медіа.

Костянтин ГЕЙБОВИЧ, генеральний директор компанії ДП «Перехід Аутдор»:

— Я б дав, скоріше, позитивну оцінку Концепції, ніж негативну. Але все залежить від того, що має на меті міська влада. Якщо нову концепцію ухвалили задля того, щоб на ринку зовнішньої реклами Києва навести лад, зменшити кількість рекламних конструкцій на центральних вулицях і площах столиці, демонтувати всю незаконно встановлену рекламу, привести зовнішній вигляд вулиць Києва до європейського зразка, то це дуже позитивно. Але якщо зараз скорочують кількість реклами в місті заради того, аби розчистити майданчик і після проведення Євро-2012 на наші колишні місця видати нові дозволи — то це неприпустимо! Тим паче, що демонтування старих (морально застарілих) і встановлення нових рекламних конструкцій, переузгодження дозвільної документації вимагає від нас дуже великих матеріальних витрат. Усі оператори ринку зовнішньої реклами вірять у те, що кількість рекламних конструкцій у центральних районах Києва збільшуватися не буде. Сподіваємося на порядність нашої влади.

Алла ДУБРОВИК, «День»
Газета: 
Рубрика: