Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Бандероль із гарантією

14 жовтня, 2004 - 00:00
ПОЯВА АЛЬТЕРНАТИВНИХ КАНАЛІВ ДОСТАВКИ БАНДЕРОЛЕЙ ТА ПОСИЛОК СТИМУЛЮВАТИМЕ ПОШТУ ДО ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАНИХ ПОСЛУГ / ФОТО МИКОЛИ ЛАЗАРЕНКА / «День»

Усім нам час від часу доводиться стикатися з необхідністю термінової доставки до інших міст і містечок життєво необхідних документів або інших «передач» особливої цінності. Проблема тут у стійкій недовірі до поштовиків, які, як правило, не дають гарантій своєчасної доставки.

Днями мені особисто довелося спостерігати ситуацію, коли вельми респектабельний бізнесмен намагався передати до Чернівців бандероль із пакетом документів, які його партнер мав за будь-яких обставин отримати завтра. Він довго та настирливо розпитував службовців поштамту, скільки часу подорожуватиме Україною його безцінний вантаж. Звичайно, врятувати згаданого пана міг би власний транспорт. Звісно, збереження вкладень було б забезпечене. Але чи не дуже дорого?..

Тому громадянам, які опиняються в подібних ситуаціях, часто доводиться вдаватися до «партизанських» способів доставки документів і вантажів. За певну плату вони «навантажують» своїми посилками та бандеролями провідників залізниці або водіїв міжміських автобусів. Але про гарантії безпеки в цьому випадку знову-таки не йдеться. Крім того, для адресата це ще й зайві хвилювання, пов’язані з очікуванням... Уявіть: холодний провінційний вокзал, п’ята година ранку. А тут ще голос із гучномовця нерозбірливо повідомляє: «Поїзд «Київ — Тернопіль» затримується...».

Але немає проблем без вирішення. На сьомій міжнародній виставці «Транспорт і логістика», що відбувалася минулого тижня в Національному комплексі «Експоцентр України» (колишня ВДНГ), я дізналася, що в Україні існують спеціалізовані компанії, що гарантують безпечну доставку будь-яких вантажів строго за графіком. Це «Iн-Тайм», «Ост-Вест Експрес», Ukrproduct logistics, DHL. Їхні «хури» й інші транспортні засоби, які доставляють усе, що забажає душа відправника, курсують строго за розкладом, як і звичайні автобуси, між містами України. За помірні гроші (близько 50 коп. за 1 кг у «Iн-Тайм» і близько 80 коп. у DHL) перевізники гарантують безпеку вантажу, його своєчасне прибуття до пункту призначення: на склад чи від дверей до дверей.

На жаль, вiдомо про це поки що не багатьом. Я обдзвонила друзів і знайомих, щоб дізнатися, чи користувався хтось із них послугами таких компаній. Щоправда, з’ясувалося, що нещодавно моя однокурсниця Марина, нарешті вмовила чоловіка на купівлю, як вона висловилася, кухні її мрії — з натурального дерева. Але за київськими цінами таке придбання виявилося непідйомним, тому вирішили замовити жаданий гарнітур у Закарпатті. В Інтернеті Марина знайшла перевізника з Запоріжжя, компанію «Iн-Тайм». Її умови здалися прийнятними: «Назва компанії в перекладі з англійської означала «вчасно», на що я, власне, й «купилася», — розповідала подруга. — Фірма справила враження надійної, та і за грошима вийшло не дуже накладно. Перевозили кухню частинами (так дешевше), і єдиним неприємним моментом виявилася тріщина на скляних дверцятах однієї з маленьких шаф, проте збиток нам одразу компенсували». «Погодься, це невелика плата за економію сімейного бюджету та душевний спокій», — резюмувала моя Марина — дівчина, як тепер кажуть, «просунута», але з тих, хто зайвої копійки не витратить.

На жаль, самі перевізники особливо себе не рекламують (чи замовлень вистачає, чи не мають грошей), а доступ до Мережі є далеко не в усіх потенційних клієнтів. Але попит на послуги гарантовано безпечної доставки зростає, і, на думку фахівців, у маршрутних перевезень — велике майбутнє.

Ольга ДІДУХ
Газета: 
Рубрика: