Ні для кого не секрет, що у великих містах паркінг є проблемою номер один, особливо в старовинних містах із вузькими вулицями. З нею стикаються навіть люди, які не мають автівок, але змушені ходити вузькими коридорами поміж прилаштованими авто на тротуарах. Проте урядовці вже в недалекому майбутньому обіцяють нову еру паркування, підготовка до якої розпочнеться вже з 1 лютого 2009 року. Така можливість з’явиться завдяки змінам до норм, внесеним Міністерством регіонального розвитку та будівництва України, стосовно забезпечення вітчизняних міст необхідною кількістю гаражів, паркінгів, автостоянок. Як повідомив заступник міністра регіонального розвитку та будівництва України В’ячеслав Негода, у першу чергу, це вирішить проблеми розвантаження існуючої вулично-дорожньої мережі, припаркованого транспорту, збільшення проїздів. По-друге, це сприятиме підготовці до Євро-2012...
«Ми працювали над новою системою паркінгів, гаражів і автостоянок, які істотно відрізняються від тих, які ми на сьогодні маємо. Це нові технології, нові архітектурні рішення. Міністерство відпрацьовувало це питання спільно з Інститутом парковочних систем. У той же час, для впровадження таких технічних рішень існуюча нормативна база не давала можливості, оскільки у нових розробках передбачені багатоповерхові системи парковки, як надземні, так і підземні. Наша ж нормативна база дозволяла лише робити гаражі наземні або під будинками. Тому завданням було розробити нову базу, яка давала б можливість упроваджувати такі рішення. І були розроблені відповідні норми у вже їснуючі державні будівельні норми», — розповідає заступник міністра.
За словами Негоди, введення нових норм означатиме, що проектувальники житлових будинків «повинні передбачити в генеральних планах розміщення таких парковочних систем з тим, щоб потім їх реалізувати». Зокрема, згідно з новими нормами, кількість автостоянок і гаражів передбачається з розрахунку одне автомобільне місце на одну квартиру (для нового будівництва), одне місце на дві квартири (для реконструкції). При цьому для кожного житлового будинку передбачені додаткові стоянки для відвідувачів із розрахунку одне місце на п’ять квартир (для нового будівництва), одне місце на шість квартир (реконструкція). Заохочується поступова реконструкція існуючих кооперативів одноповерхових гаражів із надбудовою над ними 3—5-поверхових механізованих (автоматизованих) гаражів. Наземні гаражі можуть бути не більше дев’яти поверхів, підземні — не більше п’яти. Довжина пішохідного ходу до автостоянок від місця мешкання власника має бути не більше 800 метрів (для нового будівництва), не більше 1000 метрів (для реконструкції).
Досить важливим є технічний бік питання. Цим займався Інститут паркувальних систем, для якого полігоном втілення ідей вже став Китай. (Інститут на замовлення виконував проекти для цієї країни.) «Наші технічні служби готові вирішувати це питання, — повідомив генеральний конструктор Інституту паркувальних систем Володимир Татаренко. — Сьогодні наші українські дилери заключили договори з десятьма виробниками паркінгових систем, найбільші з них Katopark, Wohr, Klaus, Nussbaum».
Але ж яким чином будуть розташовані паркінги в густо забудованих містах, чи не за рахунок дитячих майданчиків або озеленених територій, парків та скверів? Негода поспішив заспокоїти, що будуватимуть на спеціально відведених територіях і ніяким чином не зачіпатимуть інших.
За словами розробників, нова парковка збереже й архітектуру історичних частин міст, і заощадить місце, оскільки багаторівневі парковочні естакади розташовуватимуться під землею, або прибудовуватимуться до торця будинку. До того ж, водій не братиме участь у паркуванні, бо система буде механізована. А ще розробники пообіцяли, що системи не перевищуватимуть рівень шуму в 40 Дб, як записано в нормах. Як пояснили експерти, це буде досягнуто завдяки використанню сучасних технологій, а саме надстійкої пластмаси та безшумних моторів для роботи конструкцій. Ці технології не нові, й вони успішно використовуються в багатьох великих країнах, таких, як Росія, Китай, Америка, Німеччина.
Разом з тим, В’ячеслав Негода зауважив, що Міністерство свою роботу виконало, а це означає, що естафета в питанні будівництва паркінгів передається органам місцевого самоврядування. У даний час в Україні існують бізнес-структури, які готові вкладати засоби в будівництво нових паркінгів, важливо лише, щоб місцева влада оперативно реагувала на бажання інвесторів долучитися до проектів, вважає він. От якби тільки ця сама місцева влада успішно прийняла цю естафету, інакше ж нові норми будівництва будуть мати вираження лише на міні-макетах з пінопласту...