Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Чи стане пиво національним напоєм?

21 липня, 1998 - 00:00


Ринок пива в Україні досить різноманітний і все ж продовжує з кожним днем розширюватися.

Відповіді було отримано під час опитування, проведеного в Україні нинішнього року компанією USM («Українські опитування та дослідження ринку»). Було опитано 1000 осіб (віком від 15 до 59 років) з усіх груп населення України.

60% опитаних пиво п’ють. Більшість (75%) віддають перевагу вітчизняному. Найбільше «патріотів» серед киян і жителів півночі України. Можливо, це пов’язано з тим, що тут успішно працюють великі вітчизняні заводи, які постійно розширюють асортимент своєї продукції. За даними опитування, абсолютно очевидно, що вітчизняному пиву віддає перевагу більш «доросле» населення (пік «патріотизму» доводиться на 50—59 років). Найпоширенішими місцями купівлі пива є ринки та вулична торгівля (49%), продовольчі магазини (29%) і кіоски (26%).

Найчастіше пиво п’ють удома (85%), хоча кожний четвертий п’є його також у кафе, барі, на дачі чи пікніку з друзями. Трохи рідше пиво п’ють на вечірках і на вулиці (20%). Частота вживання залежить від сезону: спекотної пори коло любителів пива різко збільшується (60%), скорочуючись узимку (40%).

Імпортному пиву віддає перевагу кожний четвертий опитаний, здебільшого «багатші» аматори. Банковому пиву віддає перевагу лише кожний восьмий споживач, найчастіше молодий.

Взагалі респондентів можна розділити на групи з більш чи менш стійкими перевагами. Менш консервативні військовослужбовці (50%), студенти (42%) і бізнесмени (41%). Вони більше схильні пити імпортне і банкове пиво. Пенсіонери (91%) і домогосподарки (85%), а також люди з низьким доходом відрізняються більш традиційними поглядами і віддають перевагу вітчизняному пиву в пляшках.

Безперечним лідером за рівнем популярності (знанню марок без підказки) з-поміж наших співгромадян є пиво марки «Оболонь» (76,2%).

«Друге місце» дісталося пиву «Жигулівське» (52%). Це дивний результат, оскільки така марка, принаймні офіційно, в Україні не виробляється. Швидше за все, її популярність зумовлена спогадами про найбільш популярну марку пива в радянські часи, а пиво, що продається на розлив, досі за традицією багато хто продовжує називати «жигулівським».

Далі за рівнем популярності йдуть марки «Bavaria» (третя позиція) і «Чернігівське» (популярність останньої зросла завдяки вдалій рекламній кампанії).

Хто п’є пиво? Звісно, чоловіки! (63% — проти 22% серед жінок). Також популярний цей напій серед молоді віком від 20 до 29 років. Кількість пива, що його випиває людина, меншає з віком і збільшується із зростанням його доходу. Серед людей з високим рівнем доходу пиво п’ють дві третини опитаних, а серед людей з низьким доходом — лише кожний третій.

Любителів пива серед бізнесменів 71%, а серед висококваліфікованих фахівців — 68%. Але абсолютними лідерами виявилися військовослужбовці: 75% із них регулярно віддають данину цьому напою.

Цікаво, що споживання пива залежить не тільки від доходу, а й від рівня освіти: люди з вищою освітою п’ють його вдвічі частіше, ніж люди зі середньою або незавершеною середньою. Пиву на розлив віддають перевагу представники вільних професій — художники, музиканти.

Алла КОВАЛЕНКО, експерт команії «Українські опитування та дослідження ринку»
Газета: 
Рубрика: