Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Чи візьме "ДЕУ" запорізьку сталь?

4 листопада, 1997 - 00:00

Рішення уряду про створення на базі "АвтоЗАЗу" СП з південнокорейською "ДЕУ" вітають не тільки автозазівці. Сповнені оптимізму і запоріжсталівці, працівники інших підприємств-суміжників, які сподіваються поновити співпрацю з автозаводом, як колись. Лише в Україні суміжників близько 180.

Але чи зможуть суміжники гарантувати автомобілебудівникам прийнятну ціну та оптимальну якість комплектуючих і матеріалів, що пропонуються? Чи не наполягатиме корейська сторона на закордонних постачальниках? Щоправда, дає надію те, що корейці під час створення СП обіцяли залучити до відродження українського автомобілебудування й українського товаровиробника - хоча б для зменшення накладних витрат. Питання в тому, чи готові наші підприємства гарантувати якість.

У техвідділі комбінату "Запоріжсталь" налаштовані оптимістично. Навіть не думають, що залишаться поза справами. По-перше, запорізький металолист цілком конкурентоспроможний на міжнародному ринку, а по-друге, в металургів та автомобілебудівників налагодилися гарні зв'язки.

Металурги Запоріжжя вже всерйоз готуються до поновлення співпраці. Генеральний директор комбінату Віталій Сацький підписав спеціальну програму. На першому етапі її виконання передбачається протягом поточного та майбутнього років поліпшити якість автомобільного листа і перейти до виробництва рулонів вагою 16 тонн замість 8-тонних, які випускаються нині. Важливим кроком стало впровадження технології одержання прокату без попереднього підігріву слябів.

Щоб сталь відповідала всім вимогам автомобілебудівників, треба позбавити її надлишкового вуглецю та ряду інших компонентів. Одержання такого металу можливе на конвертері, але, на жаль, на його будівництво немає коштів. Тому вирішено обійтися установкою комплексного доведення металу в мартенівському цеху.

Чимало доведеться попрацювати і над поліпшенням якості прокату. Треба буде провести ряд???? реконструювати і стан гарячого прокатування "1680", без чого неможливо перейти на 16-тонні рулони. Не заглиблюючись у технічні тонкощі, скажемо, що виконання програми зніме всі претензії до запоріжсталівського металу. Здійснити задум на комбінаті планують своїми силами і за рахунок власних ресурсів, що обійдеться не менш ніж у $45 млн.

Набагато складніші справи із другим етапом програми - щодо цеху холодного прокатування № 1. Тут передбачено цілий комплекс робіт, скерованих на одержання високоякісної поверхні автолиста з досягненням "сріблястої" чистоти, з поліпшеними геометричними розмірами. А складність полягає в тому, що все це імпортне - вартістю більш ніж $80 тис., яких, звісно, немає. Уся надія на державний кредит або принаймні на сприяння держави щодо одержання пільгового кредиту.

А як ставляться до співпраці автомобілебудівники? Наразі на прохання запорізьких металургів повідомити про вимоги стосовно кількості та якості автолиста ні "ДЕУ", ні "АвтоЗАЗ" не відповіли. Це цілком зрозуміло: коли створюється спільне підприємство, двом сторонам не до переговорів із третьою.

Віктор ПУЖАЙЧЕРЕДА, "День"
Газета: 
Рубрика: