Daewoo, заснована як торговельна компанія 1967 р. Кімом By Чунг, виросла у великий конгломерат (або чаеболь), що фінансує все — від виробництва машин до електронного обладнання (більша частина цих інвестицій вважається загубленими грошима). Проблеми в компанії виникли після того, як пан Кім прийняв ухвалу перетворити Daewoo в одного з найбільш великих виробників автомобілів. Заради досягнення цієї мети компанія купувала нерентабельні підприємства за кордоном і збільшувала виробничі потужності в себе на батьківщині.
Аналітики не бачать великих перспектив того, що оголошений урядовий кредитний пакет дасть Daewoo (боргові зобов'язання якої становлять близько $50 млрд.) можливість зберегти свої позиції. «Діяльність Daewoo як фінансово-промислової групи закінчилася», — заявив Джефрі Джонес, президент American Chamber of Commerce в Сеулі. Розпад або банкрутство Daewoo може затягнути період виходу країни з економічної кризи, заради скорочення якого МВФ наприкінці 1997 р. було відкрито допоміжна програму на $60 млрд.
У період між 1997 і 1998 рр. в Кореї збанкрутували 11 конгломератів, однак створювалося враження, що жоден чаеболь з так званої «групи великої п'ятірки» не виявився перед загрозою розвалу. Офіційні особи стурбовані тим, що банкрутство Daewoo залишить без роботи більшість із 90 тисяч його південнокорейських робітників і звалить на уряд тягар своїх непогашених боргів, як це було з іншими компаніями, що збанкрутували.
Є щось спільне між боротьбою за виживання Daewoo й спробами порятунку Kia Group, свого часу другого величезного виробника автомобілів у Кореї. Kia, що збанкрутувала два роки тому, була зрештою продана з аукціону Hyundai Motor Co., провідному виробникові автомашин країни. Така паралель викликає стурбованість у аналітиків. Пан Кім поставив перед собою за мету перетворити Daewoo на одного з найбільш великих світових виробників автомобілів. Заради цього він купував нерентабельні компанії за кордоном, будував нові заводи в Кореї.
Тим часом борги Daewoo зростали дуже швидко. Представник Daewoo заявив, що на березень борги становили 55,9 трлн. вон, однак до кінця року компанія сподівається знизити цю суму до 28,4 трлн. вон. З його слів, загальні активи групи в березні становили $89,2 млрд. і коефіцієнт, що співвідносить боргові зобов'язання й активи, до кінця березня становив 510%. До кінця року компанія сподівається знизити й цей показник до 181%. Проте представник Daewoo відмовився оприлюднити показники обсягу продажу компанії після 1997 р., тобто періоду, коли вони досягали $71,5 млрд. «Ми перебуваємо в процесі реструктуризації, — заявив він. — Цифри міняються кожного дня, тому ми не можемо вивести загальні показники».
International Herald Tribune