Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Додана вартість — металургам

Країні — вітчизняний автомобільний лист
18 липня, 2006 - 00:00

Українські металургійні підприємства мають працювати над збільшенням частки доданої вартості в ціні своєї продукції. Таку думку висловив міністр промислової політики України Володимир Шандра. З його слів, якщо кілограм металопродукції в слябі коштує 50 центів, то кілограм сталі, що використовується в автомобільній промисловості, може коштувати до 100 доларів, а кілограм металу для космічної техніки може коштувати до 100 тисяч доларів.

«Безумовно, Мінпромполітики зацікавлене в тому, щоб додана вартість металопродукції та її наукоємність були максимальними», — говорить Шандра. Міністр також критично відгукнувся про обсяги споживання металопродукції українських метпідприємств на внутрішньому ринку країни в порівнянні з експортом українського металу за кордон. «Збільшуючи внутрішнє споживання металу, Україна могла б забезпечити стабільність цього ринку. Якщо зараз лише близько 25% вітчизняної металопродукції продається на внутрішньому ринку, то в майбутньому ми маємо вийти хоча б на 60%», — вважає В. Шандра.

Для цього, на його думку, «необхідно запустити програму машинобудування, щоб в автомобілях, які збираються в Україні, використовувався наш метал. В Україні, на жаль, досі не випускається автомобільний лист». Мінпромполітики, за словами Шандри, вже розробило програму виходу українських металургів на внутрішній ринок зі своїм автомобільним листом, повідомляє УНIАН.

Крім того, вважає міністр, необхідно розвивати такі металоємні напрями, як будівництво житла.

Говорячи про тенденції на світовому ринку металу, глава Мінпромполітики сказав, що вважає сьогоднішню ситуацію на ньому сприятливою для розвитку металургійних підприємств. Міністр прогнозує, що до кінця поточного року на світовому ринку збережеться високий попит на метал. Однак при цьому він відзначив циклічність підйомів і спадів на ринку металопродукції.

«Користуючись сприятливою кон’юнктурою, ми маємо реінвестувати наявні кошти в оновлення виробничих потужностей і підвищити внутрішнє споживання металопродукції в Україні», — переконаний Шандра.

До речі, твердження про те, що в Україні не вміють робити автомобільний лист, не зовсім точне. Минулого року меткомбінат «Азовсталь», що належить групі СКМ, випустив 800 тисяч тонн сталі, з якої цей лист виробляється, й запропонував АвтоЗАЗу виробити її на своєму тонколистовому стані. Але угода не відбулась. Про це «Дню» розповів на презентації компанії «Метінвест», яка сьогодні управляє всіма металургійними активами СКМ, один із заступників гендиректора «Азовсталі». Сьогодні автомобільна сталь і далі випускається на комбінаті, але переробляється в Італії, де у СКМ є своє виробництво. А хіба не можна побудувати відповідний стан на Батьківщині?

Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: