Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Дороги по-європейськи

До українських інфраструктурних проектів йдуть дешеві кредити
16 травня, 2006 - 00:00

Україна робить усе, щоб наблизитися до Європи. Мабуть, найбільш успішно цей намір здійснюється у створенні сучасної інфраструктури. Державна служба автомобільних доріг України («Укравтодор») залучає кредити на реконструкцію та капітальний ремонт автомобільних доріг. Минулої п’ятниці в «Укравтодорі» відбувся відкритий тендер з вибору банку на надання кредиту в сумі 1,8 млрд. грн. Тендерні пропозиції надійшли від Citibank N.А. (London Branch), який запропонував кредит під ставку шестимісячний Libor+2,38 процентні пункти (п.п.), Merrill Lynch International (Libor+3,35 п.п.), UBS Investment Bank (Libor+2,99 п.п.) і Deutsche Bank AG ((Libor +2,94 п.п.).

Головним і єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій була найменша відсоткова ставка, під яку надається кредит. Після того як в.о. глави тендерного комітету Георгій Глінський відкрив конверти й оповістив пропозиції банків, стало зрозуміло, що переможцем де-факто став Citibank N.А. (London Branch) — Libor+2,38%. «Це найнижча відсоткова ставка у залучених кредитах в історії України», — зазначив міністр транспорту і зв’язку України Віктор Бондар. За його словами, кредит надається на дуже вигідних умовах. До вересня 2009 року буде здійснюватися тільки виплата відсотків за кредитом, при цьому перша виплата відбудеться не раніше березня 2007 року. Відсотки виплачуватиме «Укравтодор» двічі на рік з інтервалом шість місяців. Кредит береться під урядові гарантії на 10 років з трирічною відстрочкою погашення. Воно проводитиметься за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету України. Фахівці підрахували, що за рахунок збільшення інтенсивності транспортних потоків реконструйовані автошляхи дозволять щорічно отримувати економічний ефект у сумі близько 587 млн. грн. (економія моторного палива, зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу, скорочення непродуктивних втрат робочого часу пасажирами в дорозі).

Отримані кредитні кошти підуть на капітальний ремонт автошляху Кипті — Глухів — Бачевськ на ділянці Кипті — Вертіївка, реконструкцію та капітальний ремонт кількох ділянок автошляху Київ — Ковель — Ягодин, капітальний ремонт автошляху Київ — Одеса на ділянках Київ — Жашків, Червонознаменка — Одеса, поліпшення технічного стану автошляху Харків — Сімферополь — Севастополь, реконструкцію автошляху Київ — Харків — Довжанський на ділянці Пирятин — Полтава. Загалом за рахунок кредитних коштів планується провести реконструкцію та капітальний ремонт 341,4 кілометра автомобільних доріг.

Участь у нинішньому тендері великих світових банків, на думку Бондаря, свідчить про довіру до України з боку міжнародних фінансових установ. Міністр вважає, що існує реальна можливість завершити будівництво міжнародних транспортних коридорів в Україні вже упродовж найближчих п’яти-семи років. За його словами, залучення кредитних коштів у дорожню галузь України упродовж 10 років дозволить забезпечити створення в країні потужної мережі європейських доріг. Минулого року переможцем аналогічного тендера став Deutsche Bank AG, який надав «Укравтодору» кредит на суму $100 млн. терміном на 10 років на добудову автобану Київ — Одеса. Як повідомив глава «Укравтодору» Вадим Гуржос, проведення таких тендерів передбачене програмою розвитку автомобільних доріг України на п’ятиріччя.

Петро ІЖИК, «День»
Газета: 
Рубрика: