Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Дзеркало рівня життя

Українці доросли до смартфонів
10 серпня, 2006 - 00:00
ФОТО З АРХIВУ «Дня»

Ринок мобільних телефонів в Україні за перші шість місяців 2006 року досяг $623,2 млн. За цей час продано 4,1 млн. терміналів. Цікаво, що саме цей ринок може слугувати вельми точним відображенням динаміки економічного зростання та рівня життя населення. У цьому сенсі дуже характерним є просування на український ринок відносно нового продукту — смартфонів, що є, по суті, чимось середнім між мобільним телефоном і персональним комп’ютером.

«За нашими оцінками, продажі смартфонів і комунікаторів за підсумками 2006 року становитимуть 520 тисяч пристроїв, або 5,2% загального обсягу продажу мобільних телефонів в Україні, — повідомив президент холдингу AVentures Group Володимир Колодюк, оголошуючи результати дослідження цього сегмента ринку в Україні. — Так, уже в першому півріччі було продано практично 185 тисяч пристроїв на суму понад $63 мільйони». При цьому на перший квартал, за даними дослідження, припали 2,1 мільйона проданих терміналів ($296,1 млн.), а на другий — 2 мільйони ($327,1 млн.). З цього можна зробити висновок, що високий попит на цей вид високотехнологічної продукції зберігається, але при цьому український покупець вибирає більш досконалі моделі та готовий оплачувати розширення їхніх можливостей і підвищення якості.

Нагадаємо, що за підсумками 2005 року обсяг ринку мобільних телефонів становив 6 млн. пристроїв на суму $762 млн.

За прогнозами дослідження, загалом цього року буде продано 10 млн. телефонів — динаміка зростання ринку становитиме приблизно 67%. За словами керівника Департаменту маркетингових досліджень холдингу AVentures Group Сергія Дорофеєва, значне зростання ринку пояснюється насамперед його відносно малою насиченістю. «За нашими даними, починаючи з 2002 року, в Україні було продано майже 15 мільйонів терміналів. Таким чином, насиченість ринку за підсумками 2005 року становила приблизно 32%», — пояснює експерт.

Середня ціна пристроїв, що продаються, у першому півріччі 2006 становила $152. Причому на неї дуже впливала ціна смартфонів і комунікаторів ($342), тоді як середня ціна продажу інших пристроїв — $138. Загалом, за оцінками холдингу, розподіл проданих мобільних телефонів за ціновими сегментами у першому півріччі мав такий вигляд: до $70 — 21,6%, $70—100 — 18,6%, $100—130 — 20,7%, $130—200 — 14,5%, $200- 300 — 15,5%, $300—400 — 6,4%, «понад $400 — 2,7%. Це свідчить про те, що частка терміналів, які знаходяться в нижніх цінових сегментах, знизилася на 8,1% — до 60,9%, а в середньому та вищому цінових сегментах зросла відповідно на 6% і 2,1% — до 30% і 9,1%.

Серед провідних виробників, як і раніше, Nokia (36,0%), Samsung (33,0%), BENQ-Siemens (12%). Sony- Ericson вдалося збільшити свою частку до 9% і потіснити з четвертої позиції Motorola, частка якої в першому півріччі 2006 становила 6,5%. На частку інших виробників припало лише 3,5% українського ринку мобільних телефонів.

У сегменті смартфонів і комунікаторів попереду термінали Nokia — частка фінської компанії в продажу цих пристроїв в першому півріччі становила 88,5%. Частка Samsung значно скромніша — 5,7%. Також до трійки лідерів входить Qtek (4,8%).

Ще однією тенденцією першого півріччя 2006 р. стало покращання якості екранів телефонів. Частка монохромних пристроїв поменшала на 2,3% — до 15,9%, а частка пристроїв з екраном на 4096 відтінків кольору — на 13,1% (до 6%). На ринку вже з’явилися пристрої з екранами, що відображають 16 мільйонів відтінків, але їх частка поки що незначна — 0,2%.

Інф. «Дня»
Газета: 
Рубрика: