Нещодавно результати свого дослідження майбутнього світової економіки «Моніторинг глобальних тенденцій» (Tracking global trends) представила компанія «Ернст енд Янг». Фахівці компанії, дослідивши світові бізнес-процеси, дійшли висновку, що майбутнє бізнес-середовища формують шість ключових тенденцій. Зокрема, вони виокремили основні тренди: демографічні зрушення, зміна розстановки сил на світовій арені та революційні інновації.
Найбільш динамічною глобальною тенденцією поточного десятиліття фахівці «Ернст енд Янг» назвали зростання впливу провідних країн, що розвиваються . Так, за оцінками «Ернст енд Янг», протягом найближчих декількох років зростання світової економіки на 70% буде відбуватися за рахунок ринків країн, що розвиваються. Такої ж думки і фахівці Міжнародного Валютного Фонду. За їх прогнозами, вже до 2014 року сукупний ВВП країн, що розвиваються, може перевищити сукупний ВВП розвинених держав.
Тож компанії, які хочуть бути успішними, вже сьогодні повинні переглянути свої плани в політиці просування на міжнародних ринках.
Конкурентною перевагою таких компаній на розвинених ринках стануть «чисті» технології, кажуть в «Ернст енд Янг». Перехід до економіки, в основі якої лежить застосування підходів, спрямованих на підвищення ефективності використання ресурсів, може стати наступним етапом індустріальної революції, йдеться у висновках дослідження компанії. Вже у 2010 році інвестиції в сектор «чистих» технологій збільшилися на 30% у порівнянні з попереднім роком, склавши 243 мільярди доларів США.
Та не лише ці, переконані в «Ернст енд Янг», але й високі технології задаватимуть тон динаміки глобалізаційних економічних процесів. І розповсюдження інтелектуального мобільного зв’язку стане першим наслідком масштабних інновацій у технологічній сфері.
Незважаючи на останні революційні зміни у сфері послуг зв’язку за 25 років, викликані повсюдним переходом до цифрових технологій, споживачі очікують від виробників усе більш потужних пристроїв і додатків. А компанії — більш економічних технологій, що дозволять успішно адаптуватися до умов все більш складного ділового середовища.
Утім, задоволення цих потреб призведе до неконтрольованого зростання інформаційних потоків та кількості аналітичних даних, загострення конкуренції практично у всіх видах діяльності, а також до серйозних потрясінь і реорганізації в низці галузей. Тож готуватись до цього треба вже сьогодні.
Такої ж думки дотримуються і в агентстві JWT — найбільшій рекламній групі в США, яка входить в глобальний комунікаційний холдинг WPP Group. Там також склали список трендів 2011 року (100 Things to Watch in 2011). До їхнього переліку увійшли речі, явища та споживчі очікування, які визначатимуть картину світу, а також формуватимуть тенденції найближчого майбутнього.
Найбільш значну групу трендів, за їх версією, теж складають нові технології. У сучасному світі високотехнологічні пристрої і послуги (а також навики в їх використанні) швидко стають невід’ємною частиною людського побуту, так само як їжа або одяг. Технозалежність набирає обертів, і при потужній підтримці споживчого ринку, новітні технології вже стали чимось більшим, ніж просто розкішшю або задоволенням обраних, вказують автори дослідження. І в майбутньому все більше людей, прогнозують експерти, віддаватимуть перевагу віртуальній активності на противагу оффлайну.