— Не платить! — каже директор ВАТ «Луцький автобусний парк»
Іван Вовдюк. — За минулий рік ми не одержали 131 тис. грн. таких компенсацій.
До того ж не існує механізму їх одержання. Хіба що через суд. Треба, виходить,
судитися із владою...
За підрахунками автотранспортників Волинської області,
минулого року на покриття витрат, пов'язаних із перевезенням законних безбілетників,
потрібно було одержати з державного та місцевого бюджетів 2 млн. 410 тис.
грн. А обласний бюджет передбачив лише 550 тис. грн. Фактично ж одержано
493 тис. грн., враховуючи 90 тис. грн. із бюджету Луцька. Тобто затрати
на пільговиків підприємствам автотранспорту ніхто навіть не збирався компенсувати!
Ось чому протягом останніх десяти років АТП не поповнюють свій рухомий
склад, не мають удосталь запчастин, затримують заробітну плату. А ще за
кілька років з'їздиться те, що є, і на громадському автотранспорті можна
ставити хрест.
— Ми вважаємо, що пільги треба переглянути, — вважає начальник
управління промисловості, енергетики, транспорту і зв'язку облдержадміністрації
Володимир Старченко. — Скажімо, працівники прокуратури, суду, податкових
служб і їм подібних не повинні їздити безкоштовно. Ветеранам війни, інвалідам,
пенсіонерам, малозабезпеченим слід давати на проїзд адресну допомогу.
На жаль, від обласної влади практично нічого не залежить.
А взяти уряд — то він узагалі зацікавлений, щоб громадський транспорт припинив
існувати. Це ж ціла галузь із пліч!
Комісія з питань промисловості, транспорту та зв'язку Волинської
обласної ради звернулась до профільних комітетів Верховної Ради із пропозицією
відмінити безплатний проїзд у громадському транспорті, натомість категоріям
безперечних пільговиків передбачити адресну допомогу. Чи зважить парламент
на прохання волинян? Олег ПОТУРАЙ, «День»