ВАТ «Марганецький гірничо-збагачувальний комбінат» (Дніпропетровська обл.), єдине в Україні і СНД підприємство, яке видобуває марганець підземним способом, не припинить виробництво в листопаді.
Як повідомили агентству Інтерфакс-Україна, на підприємстві прийняте раніше рішення про зупинку виробництва відмінили у зв'язку із замовленням, яке поступило від Нікопольського феросплавного заводу. У ВАТ також уточнили, що «на сьогоднішній день підприємство вже має замовлення на грудень і «розглядаються замовлення на 2000 рік». Основними споживачами продукції підприємства є Нікопольський феросплавний завод і Запорізький завод феросплавів.
На думку експертів галузі, скорочення обсягів виробництва марганцевої руди на ГЗК пов'язане із зниженням попиту на неї феросплавних заводів, які, зі свого боку, знизили обсяги виробництва після осінньої кризи у 1998 р. через падіння цін на світових ринках і посилення конкуренції російськими виробниками, які розпочали випуск «традиційно українських видів феромарганцю і феросиліцію».
Конкурс щодо Дністровської ДАЕС виграли канадці
Канадська ESI проінвестує добудування Дністровської ДАЕС як переможець конкурсу з управління держпакетом акцій Дністровської ДАЕС (87% акцій), проведеного Фондом держмайна. Про це повідомив «Українським новинам» фінансовий директор ДАЕС Віктор Філіпець. Найближчим часом Фонд держмайна затвердить ESI переможцем конкурсу.
ESI входить до числа лідерів світового енергобудування, спеціалізуючись на будівництві гідроелектростанцій. ESI планує завершити добудування пускового комплексу станції, що складається з трьох агрегатів потужністю по 350 МВт кожний, протягом 5 років. За словами В.Філіпця, 2000 року ESI планує використати для будівництва станції $25 млн.
Поки що Фонд держмайна не повідомляє повний розмір інвестицій, які ESI планує вкласти в добудування пускового комплексу станції. Загальна вартість добудування Дністровської ДАЕС оцінюється в 3,5 млрд. грн. Період окупності проекту з добудування станції становить 12 років.
П'ятдесят проектів для «Яворова»
Понад $40 млн. становить загальна вартість інвестиційних проектів, запропонованих для реалізації у спеціальній економічній зоні «Яворів», повідомив агентству УНІАН заступник голови Львівської облдержадміністрації Мирон Янків. За його словами, нині серйозно розглядаються майже 50 інвестиційних проектів, які надійшли з Польщі, Чехії, Бельгії, Данії, Італії, Словаччини тощо. Особливо зацікавлені у співпраці з економічною зоною «Яворів» фірми з Китаю. Як поінформував М.Янків, вони готові вкладати кошти в налагодження переробки та вирощування сільськогосподарської продукції, а також у розбудову підприємств легкої промисловості.
Очікується, що до кінця року будуть реалізовані деякі проекти, зокрема, в кінці листопада завершиться будівництво автопорту на митному посту «Краківець», у яке буде вкладено майже $10 млн. Згідно з положенням про спеціальну економічну зону «Яворів», мінімальна інвестиція має становити не менше як $500 тис.
Всі АЕС отримають паливо
Усі блоки українських атомних станцій будуть забезпечені паливом для роботи у зимовий період, повідомили агентству Інтерфакс-Україна у департаменті громадських зв'язків НАЕК «Енергоатом». Паливо для 3-го блоку Південно-Української станції і 3-го блоку Рівненської АЕС, які знаходяться у плановому ремонті з перезавантаженням палива, вже надійшло. Частково здійснено оплату за паливо для 4-го блоку Запорізької АЕС, який буде введений в експлуатацію після планового ремонту 30 листопада. Паливо для 3-го блоку ЗАЕС уже замовлено.
На блоці РБМК на Чорнобильській АЕС паливо також є. Як раніше повідомляло агентство, терміни закінчення ремонту блоку у зв'язку зі збільшеним обсягом робіт перенесені з 9 листопада на кінець листопада. Усі інші блоки АЕС після планового ремонту перезавантажені паливом. На п'яти українських атомних станціях зараз знаходяться в експлуатації 14 енергоблоків, п'ять з яких — у плановому ремонті.
Своєї картоплі може не вистачити
Уряд зобов'язав керівництво Криму і 11 областей України вжити термінових заходів для забезпечення споживчого ринку картоплею, повідомляють Українські новини. Областям, що спеціалізуються на виробництві картоплі, наказано максимально сприяти в заготівлі картоплі іншими областями.
У цьому році урожай картоплі очікується біля 11—12 млн. тонн, що на 4 млн. тонн менше, ніж у минулому році (15,4 млн. тонн). У той час, як Україні для харчових потреб щорічно необхідно 10 млн. тонн картоплі.
Через низький урожай картоплі багато областей пропонують ввести нульові ставки на імпорт картоплі для кращого забезпечення внутрішнього ринку, однак МінАПК відмовляється лобіювати пільговий імпорт картоплі в Україну. Ввізне мито на картоплю згідно із законом про державне регулювання імпорту сільгосппродукції становить 50%, але не менше за 0,2 євро/кг.