Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

ХРОНІКА ПОДІЙ

23 червня, 1999 - 00:00

Продаэться 50-выдсотковый пакет ЛАЗу

Фонд держмайна виставив на комерційний конкурс 50-відсотковий
пакет акцій ВАТ «Львівський автобусний завод» (ЛАЗ), монопольного в Україні
виробника автобусів. Продаж акцій ЛАЗу на комерційному конкурсі є однією
з умов надання Україні Світовим банком третього траншу структурної позики
EDAL-2 у розмірі $100 млн. на розвиток підприємств.

Як повідомили агентству Інтерфакс-Україна в ФДМУ, стартову
ціну пакета визначено у розмірі 11541,97 тис. грн. Конкурс відбудеться
за 30 календарних днів.

Фіксовані умови конкурсу передбачають, зокрема, погашення
простроченої кредиторської заборгованості в сумі 2800 тис. грн. упродовж
60 днів після укладання угоди купівлі-продажу; поповнення оборотних коштів
у розмірі 18 000 тис. грн. упродовж 230 календарних днів після укладання
угоди, внесення інвестицій на розвиток і модернізацію виробництва в сумі,
еквівалентній $15 млн., упродовж чотирьох років, при цьому протягом перших
трьох років — не менше 25% щорічно.

Нові антидемпінгові процеси

Уряд Південно-Африканської Республіки підвищив ставки антидемпінгового
мита на імпорт гарячекатаного плоского прокату з України й Росії — відповідно
до 95% і 82% митної вартості. Досі такі ставки становили 6% для української
металопродукції й 14% — для російської.

Три польських металургійних підприємства — Florian, Pokoj
і Sаndzimira повідомили про намір подати уряду Польщі скаргу щодо демпінгу
імпорту плоского прокату з Казахстану, Росії й України в 1997— 1998 роках.
За твердженням польських виробників, імпорт гарячекатаних рулонів і прокату
з цих країн до Польщі за два останні роки зріс більше ніж на 50% — до 516
тисяч тонн і 255 тисяч тонн відповідно, що завдало збитків місцевим металургійним
компаніям.

Міністерство торгівлі Індії розпочало антидемпінгове розслідування
щодо імпорту безшовних труб з Австрії, Чехії, Румунії, Росії й України
за скаргою Індійської асоціації виробників безшовних труб.

Негативне сальдо — $495 млн.

Загальний обсяг зовнішньої торгівлі товарами за січень—квітень
1999 р. становив $7115 млн. і скоротився порівняно з відповідним періодом
1998 р. на 25,8% (в тому числі експорт — $3310 млн. — скоротився на 28,7%).
Як повідомили УНІАН в Держкомстаті, негативне сальдо становило $495 млн.
(скоротилося в 2,2 рази), коефіцієнт покриття імпорту експортом — 0,87
(за відповідний період 1998 р. — 0,80).

Зовнішньоторговельні операції проводилися з партнерами
з 156 країн світу. Найбільші обсяги експортних поставок здійснювалися в
Росію — 18,2%, Китай — 8,3%, Туреччину — 6,7%, Німеччину — 5,7%, Італію
— 4,7%. Найбільші імпортні надходження — з Росії — 49,5%. Туркменістану
— 11,7%, Німеччини — 6,5%.

У загальному обсягу експорту товарів в січні—квітні 1999
р. проти відповідного періоду 1998 р. збільшилася частка продукції рослинного
походження (з 5% до 8,7%), в тому числі зернових культур (з 2,1% до 5,6%),
текстилю і текстильних виробів (з 3,5% до 4,2%).

«Мінералка» з бактеріями

Лише 1999 року органи Держстандарту України забракували
партiї загальним обсягом понад 690 тис. пляшок мiнеральної води, виробленої
в Україні, повiдомляє агентство Інфобанк. Через завищений вмiст у водi
бактерiй групи кишкової палички у квiтнi була забракована партiя мiнеральної
води «Трускавецька» кiлькiстю 30 тис. пляшок, вироблена підприємством АКВА-ЕКО,
а в травнi — призупинено випуск та забраковано партiю кількістю 3 тис.
пляшок води «Кнiсельчанка», вмiст бактерiй у якій був завищений у 14 разів.

Протягом 1998 —1999 рокiв бракувалися партiї мiнеральних
вод сортiв «Шкловська Нафтуся» та «Моршинська Джерельна» (Львiвська обл.),
«Шаянська», «Плоскiвська», «Лужанська», «Поляна Купель» (Закарпатська обл.),
«Галичанка», «Горянка», «Iванка» (Iвано-Франкiвська обл.), «Маморницька»
та «Буковинська» (Чернiвецька обл.), «Збручанська» (Хмельницька та Житомирська
обл.). Органами Держстандарту також було забраковано партію та повністю
заборонено реалізацію питної води виробництва СП «Джерело» (Самбір Львівської
обл.)

У моді потримані автомобілі



Щороку в травні загальнонімецький автомобільний клуб
АДАЦ складає рейтинг надійності автомобілів, що були у вжитку. У нинішньому
рейтингу, як і в колишніх, найнадійнішими визнано японські автомобілі,
а найменш надійними — французькі й італійські. Серед малолітражок (до 1,3
л) 1-е місце у Мацубісі Кольт, 2-е — у Сузукі Свіфт і 3-е — у Фольксваген
Поло. З 1000 таких машин за рік тільки 10 «обламалися» в дорозі. Гіршими
за інших виявилися Рено Кліо (27 поломок) і Фіат Пунто (19).

У нижньому середньому класі (до 1,6 л) повернула собі лідерство
Тойота Королла. На 2-е місце (з торішнього 5-го) перебралася Хонда Цивік,
на третьому — переможець 1998 р. Мазда-323. Останнє місце у Рено-19, трохи
кращі показники у Сітроєна Х і Пежо-306.

Минулого року попит на нові авто впав на 13%. Водночас
зростає популярність потриманих автомобілів, навіть в Америці попит на
них підвищився на 9%. За $11-12 тис. можна купити 6-річний Порше- 944,
8-річний Феррарі-308 або 9-річний Лінкольн Таункар. Автомобілі середнього
класу обходяться в $3-4 тис.

Юрій ГРЕБЕНЧУК
Газета: 
Рубрика: