Фонд держмайна схвалив проект створення декількох самостійних СП на базі цехів нікопольського Південнотрубного заводу, повідомила «Українським новинам» інформована особа з ПТЗ. Це має бути оформлене розпорядженням Кабміну. За словами цієї людини, зараз ПТЗ аналізує бізнес-плани компаній— претендентів на участь у спільних підприємствах.
Заявки на участь у дочірніх підприємствах подали Нікопольська компанія «Салют» і дніпропетровська «Стальпром» (трубоволочильний цех і цех з виробництва холоднодеформованих труб), дніпропетровська «Інтерпайп» (трубопрокатний і трубоволочильний цех), дніпропетровська «Прип'ять-стандарт» (труболиварний цех, цех з виробництва труб для геологорозвідки), дніпропетровська «Трубосталь» (труболиварний цех), київська «Конгрес-Інвест» (трубоінструментальний цех), дніпропетровська «Альянс-Капітал» (цех прокату нержавіючих труб і трубоволочильний), дніпропетровська «Орія» (труболиварний цех). Статутний фонд ПТЗ — 94 008 тис. гривень. Зараз державі належить 96,67% СФ.
Миколаївська ТЕЦ виходить на ринок
Миколаївська ТЕЦ отримала ліцензію на право постачання електроенергії за нерегульованим тарифом, повідомляють «Українські новини». Вона збирається реалізовувати власну електроенергію підприємствам, розташованим у Миколаївській області, зокрема Чорноморському суднобудівному заводу, заводу ім. 61 Комунара, судноремонтному заводу, Миколаївському морському порту. Споживачі отримуватимуть електроенергію безпосередньо з ліній передач, що належать станції. Раніше Миколаївська ТЕЦ продавала електроенергію компанії «Миколаївобленерго».
Миколаївська ТЕЦ пропонувала електроенергію «Миколаївобленерго» по ціні 12 коп. за 1 кВт-год., в той час як енергопостачальна компанія купує електроенергію на оптовому ринку по 8 коп. за 1 кВт- год. Керівництво Миколаївської ТЕЦ має намір реконструювати станцію і зменшити вартість електроенергії, яка виробляється, за рахунок прямого її продажу.
Потужність Миколаївської ТЕЦ до 20 МВт. Згідно з чинним договором енергоринку, всі електроцентралі та блок-станції, які працюють із потужністю менше, ніж 20 МВт, не продають електроенергію на оптовому ринку.
Перша партія цукру з сирцю
Компанія «Дубно-цукор» випустила перші тонни білого цукру з імпортного сирцю, повідомляють «Українські новини». Ціна реалізації поки невідома. В Україну надійшла партія імпортного сирцю за контрактом із «Дубно-цукор» 5 тис. тонн. 1998 р. Дубновський цукровий завод виробив із сирцю 17 023 тонни цукру, всього вироблено 33 607 тонн цукру. Як припускають, цього року буде перероблено щонайменше 18 тис. тонн сирцю.
Крім «Дубно-цукор» імпорт сирцю для переробки на українських заводах влітку цього року здійснюють компанії «Інтерагро», «Славутич» і «УкрРос», які перероблятимуть його на цукровому заводі «Пальміра» (Черкаси), Черкаському рафінадному заводі, Одеському рафінадному заводі, Заплазькому заводі (Одеська обл.), Гніванському цукровому заводі (Вінницька обл.), Григоровському заводі (Київська обл.). Усього в Україні 70 заводів можуть виробляти цукор із сирцю, а за незначних змін схеми виробництва практично усі 192 заводи можуть переробляти цукор-сирець.
Повернення до держрегулювання
Прем'єр-міністр Валерій Пустовойтенко дозволив областям запроваджувати державне регулювання цін на продукти першої необхідності, повідомляють «Українські новини». Дозвіл поки не оформлено документально. Прем'єр також доручив здійснювати контроль за торговельниками продовольства, зокрема за тими, хто завищує ціни.
В Україні із 20 травня спостерігається різкий стрибок роздрібних цін на цукор, борошно, макаронні вироби, крупи — ціна на цукор зросла в середньому з 1,5 грн./кг до 2,5 грн./кг, ціна на борошно підвищилася з 0,6 грн./кг до 0,8—1,1 грн./кг. Державних запасів продовольства достатньо для забезпечення потреб споживчого ринку, повідомили агентству в Кабміні. «У державі є достатня для безперебійного забезпечення населення кількість зерна, цукру, круп'яних виробів й інших продуктів харчування», — йдеться в повідомленні прес-служби.
З метою підтримки стабільної ситуації на споживчому ринку уряд виділив із держрезерву 15 тис. тонн цукру. Даних про запаси продовольства в державних ресурсах немає.
Державну частку збільшено до 50%
Фонд держмайна затвердив новий план розміщення акцій Маріупольського металургійного комбінату ім. Ілліча, відповідно до якого державну частку збільшено з 25% до 50%. Раніше намічалося продати на аукціоні 25% Статутного фонду комбінату. «Керівництво комбінату давно пропонувало закріпити в держвласності 50% акцій для збереження контролю держави над стратегічно важливим підприємством. Воно хоче зберегти схеми та механізми забезпечення виробничого процесу та реалізації готової продукції, що склалися» — повідомили агенції «Українські новини» в прес- службі комбінату.
Зараз держпакетом акцій управляє голова правління комбінату ім. Ілліча Володимир Бойко.
1,54% СФ комбінату буде запропоновано на біржі для продажу за гроші до кінця року, а 3,78% СФ — з 1 серпня до кінця року.
Сервіс для вантажівок
Вчора з Києва відправився караван вантажівок відомої шведської фірми «Сканія». Протягом місяця три автопоїзди каравану відвідають одинадцять обласних центрів України, де їх екіпажі братимуть участь у відкритті сервісних центрів, що працюватимуть у Києві, Сарнах, Дніпропетровську, Донецьку, Харкові та Львові. — Віднині вантажівки «Сканії» можуть користуватися в Україні повним сервісом, — сказав директор компанії «Сканія-Україна» Берт Карреман, — причому сервісні станції в Донецьку чи в Києві нічим не відрізняються від станцій, скажімо, у Франкфурті. Привертає увагу, що в складі автопоїздів каравану також і не першої молодості міський автобус фірми «Сканія». Він представлятиме проект, пов'язаний зі збільшенням парку міських автобусів, започаткований в Україні «Сканією». Передбачається, що такі машини складатимуться в Україні з запасних частин, а також із агрегатів після ремонту. Їхня вартість буде у декілька разів нижчою за імпортні.