Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Є контакт

У Берліні представили можливості українського ринку
20 березня, 2008 - 00:00

У провідному діловому центрі столиці Німеччини — Berlin Capital Club проведено презентацію українського бізнесу під назвою Hot Spot Ukraine. Її ініціювали вітчизняні галузеві асоціації, які вирішили прорекламувати свої ринки потенційним інвесторам, представити Україну як країну європейського вибору, зростаючої економіки та широких можливостей і безпосередньо домовитися з німецькими підприємцями про майбутню економічну співпрацю з огляду вступу до СОТ і недалекого вже створення зони вільної торгівлі України з Євросоюзом.

Чи вдалося? За словами організаторів, учасники з німецької сторони (понад 70 представників) підтвердили високу зацікавленість Україною, що сьогодні є другим за важливістю торговим партнером Німеччини серед країн СНД. Так, за даними Держмитслужби України, минулого року товарообіг між Україною та Німеччиною склав більше ніж п’ять мільярдів євро, у тому числі експорт — понад мільярд євро, імпорт — майже чотири мільярди... А інвестиції Німечини в економіку нашої країни склали близько чотирьох мільярдів євро, що є майже 22% від загального обсягу прямих іноземних інвестицій.

Але разом з тим Україна для німецьких бізнесменів — досить маловідома. Так стверджують організатори Hot Spot Ukraine. Причина, на їхню думку, полягає у дефіциті інформації про вітчизняні ринки. У зв’язку з цим німці, мовляв, просто не знають, куди в Україні можна інвестувати, навіть не знають, чи потрібно взагалі...

«Тож ми показали, що в них є певна перспектива в Україні, певна підтримка... А перед тим тамтешні підприємці підходили й питали, до кого звертатися щодо інвестування в підготовку до Євро-2012, бо вони не знали, як в Україні реалізувати таку ініціативу, адже інформації про це там — нуль, — розповідає член правління та голова інвестиційного комітету Асоціації «Спортивна індустрія України» Денис Півнев. — І результати позитивні: у нас уже є ряд цікавих пропозицій від великих німецьких компаній, ми їх зараз обробляємо».

Про перші позитивні результати говорить і голова директорату Української асоціації франчайзингу Андрій Кривоніс: «Ми активно їздимо за кордон, активно презентуємо український бізнес, прагнемо якнайширше показати наші можливості для того, щоб місцевий бізнес приходив в Україну. Адже нині, якщо ти не перший, то, скоріше за все, тебе вже просто немає... І ми вже маємо наслідки від поїздки: пройшли попередні переговори з німецькими компаніями щодо супроводу франчайзингових проектів на українському ринку».

Для розвитку економічних відносин на рівні бізнесу потрібно, щоб «бізнес зустрічався з бізнесом», вказує президент компанії «Євроіндекс» Валерій Пекар. А особливу роль у цих зустрічах, на його думку, відіграють галузеві асоціації. «У німецькій економіці асоціації традиційно дуже сильні й визначають дуже багато речей, мають суттєвий вплив на законодавче поле тощо... Нам би дуже хотілося, щоб така ситуація складалася й в Україні. І цей намір потроху здійснюється: асоціації й у нас вже відіграють дуже важливу роль... До того ж, Німеччина — наш основний торговий партнер і інвестор. Зацікавленість цієї країни в українському бізнесі може навіть впливати на загальну ситуацію в Європі... Причому вона носить системний характер: німці добре розуміють, скільки у нас можливостей для ведення бізнесу», — зазначає директор «Євроіндексу».

Природно, що організатори цієї зустрічі закликають й інших представників вітчизняного бізнесу піти схожим шляхом і влаштовувати для потенційних іноземних інвесторів презентації можливостей ринків України. Відтак, вважають вони, дуже необхідна нашій країні інвестиційна діяльність піде значно жвавіше...

Такі заходи необхідно робити, обов’язково треба робити, переконує Валерій Пекар... «Поки не приїжджаєте самі, на вас дивляться «здалеку». А в європейському бізнесі особистий контакт дуже важливий», — упевнений він.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: