Через необачність користувачі Інтернету в усьому світі за рік втратили $23 мільярди. Такі дані містяться y щорічному «Індексі комп’ютерної безпеки Microsoft» (MCSI), які компанія оприлюднила в Міжнародний день безпечного Інтернету. Індекс враховує дані понад 20 країн світу (Австралія, Бельгія, Бразилія, Канада, Китай, Єгипет, Франція, Німеччина, Індія, Індонезія, Японія, Малайзія, Мексика, Росія, Сінгапур, Іспанія, Південна Корея, Туреччина, Великобританія і Сполучені Штати Америки). Опитування проводилося з березня до травня 2013 року.
«Третє щорічне опитування показало, що користувачі втратили понад $5 мільярдів через фішинг та інші форми інтернет-шахрайства і майже $6 мільярдів через зіпсовану онлайн-репутацію. Загалом, фінансові втрати через різні загрози в мережі склали $23 мільярди за рік», — ідеться в релізі Microsoft.
У компанії стверджують, що 15% користувачів постраждали від фішингу і втратили в середньому $158. Ще 13% опитаних засвідчили — їхню професіональну репутацію скомпрометували й на її відновлення кожному знадобилося в середньому $535. А ще 9% зазнали втрати особистих даних, що обійшлося в середньому в $218 кожному.
Однак, незважаючи на такі показники, тільки 36% користувачів обмежують доступ незнайомців до своєї особистої інформації в соціальних мережах і лише 33% використовують PIN-код на своїх пристроях. «Це означає, що більшість користувачів не знає, які ризики на них чекають у мережі та якими методами можна їх уникнути», — пояснили розробники рейтингу. За даними опитування, тільки 61% користувачів Інтернету вважає, що їхня онлайн-безпека залежить лише від них самих. У Microsoft радять не бути довірливими і захищатися, аніж потім шукати втрачені гроші.
«Насамперед ми радимо використовувати лише ліцензійне програмне забезпечення, бо регулярні автоматичні оновлення операційної системи й антивірусу забезпечують постійний захист від вірусів та інших загроз. Крім цього, дотримання кількох простих правил безпеки користування Інтернетом надасть можливість захистити себе, свою сім’ю та бізнес від шахрайства, зараженого програмного забезпечення та інших ризиків мережі», — каже керівник департаменту з питань захисту інтелектуальної власності компанії «Майкрософт Україна» Юрій Омельченко. Зокрема, потрібно придумати паролі, які містять малі й великі літери, цифри і символи. Використовувати різні паролі для різних сайтів, особливо тих, де зберігається фінансова інформація. Бажано не виконувати фінансових операцій у незахищених мережах або через підключення до Wi-Fi у громадських місцях. Перш ніж вводити конфіденційні дані, звертати увагу на адресу сторінки, вона має містити захищений протокол https і значок у вигляді закритого замка. Дбайте про свою онлайн-репутацію, радить експерт. Стежте за інформацією, фотографіями та коментарями, які ви розміщуєте в мережі або інші розміщують про вас. Обмежуйте доступ незнайомців до вашої сторінки та особистих даних у соціальних мережах. Будьте обачні, приймаючи у «друзі» користувачів, з якими ви не знайомі в реальному житті.