Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Iнвестиційна політика по-мелітопольськи

23 червня, 1998 - 00:00

Мелітопольський моторний завод входить до складу
СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» зі статусом госпрозрахункового підприємства.
 

Затверджено навіть структурну схему створення «АвтоЗАЗ-ДЭУ-Мотор», відповідно
до якої в Мелітополі щорічно вироблятимуть 110 тисяч двигунів для «Таврії»,
а в найближчому майбутньому ще й 380 тисяч силових агрегатів з маркою «DAEWOO».
Однак мелітопольська місцева влада має до моторного претензії й реєструвати
СП відмовляється.

Коріння конфлікту сягає 1995 року, коли завод заборгував місту за воду
та тепло в житлових будинках, що належать йому. За борги за домовленістю
розрахувалися трьома об’єктами незавершеного будівництва. Але відомче житло
заводу — 21 багатоповерховий будинок — місто на свій баланс не взяло. На
його капремонт і утримання необхідно 8 мільйонів гривень. Не маючи гарантій
на дотації, міська влада не ризикує приймати такого дорогого подарункa.

Керівники підприємства стверджують: якщо завод працюватиме, місто отримає
незрівнянно більше. Але поки мелітопольський міський голова, котрого обрано
депутатом Верховної Ради, перебуває в Києві, його заступники не відступають
від своєї позиції ні на крок.

— Все це підриває фінансову діяльність підприємства, — нарікає заступник
директора у справах виробництва СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» Микола Євдокименко, —
і може призвести до зупинки й моторного заводу, й СП разом. Плани щодо
інвестування $100 мільйонів у мелітопольське виробництво комлектуючих і
в підготовку до виробництва 150 тисяч двигунів з маркою «Рено» стають проблематичними.
«Зависає» також фінансова допомога мелітопольським заводам автоагрегатів
і «Автоколірлит», що залучаються в «орбіту» «АвтоЗАЗ-ДЕУ». Керівництво
СП вимушене терміново розміщувати замовлення в Запоріжжі, Іллічівську та
інших містах.

Корейські партнери виступають за співпрацю з місцевою владою. Але, якщо
верх візьмуть амбіції Мелітопольського міськвиконкому, то інвестиції для
виробництва комлектуючих отримають інші регіони. Не виключено, що вони
взагалі підуть за кордон. А Мелітополь втратить не лише замовлення, а й
робочі місця та надходження до місцевого бюджету. Додасться тільки соціальної
напруженості.

Вiктор ПУЖАЙЧЕРЕДА, «День»
Газета: 
Рубрика: