Керівництво «Укрзалізниці» та влада Києва підтвердили укладені в 2003—2004 роках домовленості про будівництво в столиці Дарницького залізничного вокзалу в комплексі з Дарницько-Бориспільською кільцевою лінією метро та залізнично-автомобільного мосту (ЗАМ) через Дніпро з підходами на ділянці Київ-Московський — Дарниця.
Як повідомив журналістам у вівторок гендиректор «Укрзалізниці» Василь Гладких, до 5 лютого, як планується, мають затвердити генеральний план залізничного комплексу, першу чергу якого планується здати вже до кінця року. На сьогоднішній день, за словами Гладких, на будівництві вокзалу, яке фінансується Південно-Західною залізницею, освоєно 151 млн. гривень.
За даними гендиректора, загальна вартість комплексу оцінюється в 1,2 млрд. гривень, зокрема 850 млн. гривень — вартість вокзалу (загальна площа — 65 тис. кв. метрів). Як очікується, приблизно 50 тис. кв. метрів цієї споруди буде передано під торговельний центр. Наприкінці січня «Укрзалізниця» планує оголосити відкритий інвестиційний конкурс на будівництво й експлуатацію цього об’єкта. Завершення будівництва другої черги та введення всього комплексу в експлуатацію, за словами гендиректора «Укрзалізниці», заплановано на кінець 2007 року.
Уже до кінця цього року планується завершити будівництво залізничної частини моста, а до кінця 2006 року — автомобільної. Генеральним підрядчиком залишається турецька Dogus Insaat ve Ticaret A. S, уточнив Гладких. Він також спростував озвучені попереднім керівництвом «Укрзалізниці» обвинувачення в нецільовому використанні кредитних коштів, залучених для будівництва ЗАМ командою транспортного відомства на чолі із загиблим у грудні 2004 року міністром транспорту Георгієм Кірпою.
«Усі кримінальні справи — вимишлені та замовлені й на сьогоднішній день закриті на 80%», — сказав Гладких. (За даними екс-гендиректора «Укрзалізниці» Зенко Афтаназіва, оприлюдненими навесні 2005 року, практично весь економічний блок залізничної адміністрації був під слідством у зв’язку з виявленими порушеннями у фінансово-економічній діяльності «Укрзалізниці», повідомляє Інтерфакс Україна).
«Ми тільки втратили рік, і тепер цей міст коштуватиме вже близько 6 млрд. гривень», — сказав Гладких (згідно із затвердженим раніше урядом техніко-економічним обгрунтуванням, на будівництво ЗАМ планувалося витратити 3,9 млрд. грн.)».
У свою чергу, київський мер Олександр Омельченко висловив задоволення з приводу підтвердження колишніх домовленостей з керівництвом «Укрзалізниці» про будівництво Дарницького залізничного комплексу та залізнично-автомобільного моста в Києві. При цьому він додав, що відсутність в Україні «цивілізованої кадрової політики» тільки «зашкодила справі».
Нагадаємо, що будівництво моста розпочате на підставі розпоряджень уряду від 10 грудня 2003 року і 15 жовтня 2004 року, а також закону України «Про залучення кредитних ресурсів для фінансування проектування й будівництва залізнично-автомобільного мостового переходу через ріку Дніпро в місті Києві». Замовником проектування та будівництва моста виступила Південно-Західна залізниця. Уряд Віктора Януковича залучив під будівництво моста $700-мільйонний кредит Deutsche Bank.