Автоперевізники — члени Профспілки таксистів України (ПСТУ) не підвищували тарифів на послуги в Києві, проте багато перевізників через 10-бальні затори, що виникли в центрі столиці у вівторок у другій половині дня у зв’язку із закриттям метрополітену, значно підвищили ціни, повідомив агенцію Інтерфакс-Україна голова ПСТУ Василь Попик.
«Члени ПСТУ у Києві не підвищували тарифів. Це я авторитетно заявляю і можу надати перелік компаній, які їздять за старими тарифами. Ми не наживаємося на ситуації, що склалася в Києві»,— сказав він.
Коментуючи численні відмови приймати замовлення, а також підвищення тарифів деякими службами таксі, Попик пов’язав це із транспортним колапсом у центрі Києва у зв’язку із закриттям метро, що зумовило істотне подорожчання собівартості перевезень.
«Учора ми мали 10-бальні затори. Якби таксисти виконували закон про автотранспорт і в них був таксометр, то жодних питань щодо підвищення цін не виникало б. Кияни звикли телефонувати до служби таксі і їздити за заздалегідь обумовленою ціною. Але вчора вам сказали ціну, а ви потрапили у 10-бальну пробку. Якби стояв таксометр, людина б бачила об’єктивну причину подорожчання поїздки і підвищення тарифу»,?— сказав він.
Окрім того, Попик зазначив, що «в Києві сьогодні 80% таксистів — це люди, які не мають права називатися таксистами». «Це повністю «чорний», нелегальний ринок. Коли ви в таксі бачили таксометр? Якщо немає жодного контролю і до вас приїжджає людина, яка не підприємець, не ліцензована, яка просто має права і мобільний телефон, то вона і везтиме вас так, як вона хоче, а не так, як вам потрібно. Тому що немає контролю і відповідальності», — сказав він.
За словами Попика, «усі спроби за два-три роки щось змінити в цьому напрямі практично зведено нанівець».
«Законопроект про перевезення на таксі розроблено, і на цьому все скінчилося. Він навіть не пройшов зовнішнього узгодження. Законопроект не ухвалюють, тому що це недбальська позиція влади. Я гадаю, що хтось хоче на цьому заробляти гроші», — сказав він.
За інформацією кореспондентів «Інтерфакс-Україна», станом на ранок середовища багато служб таксі не приймали замовлення на перевезення, передусім з лівобережної частини Києва на правобережну, а таксі, що зупиняються «з руки», значно завищували ціни порівняно з тарифами диспетчерських служб.
Близько 16.00 вівторка 18 лютого рух всіма лініями Київського метрополітену було зупинено згідно з розпорядженням голови Київської міської адміністрації Володимира Макеєнка у зв’язку з можливою загрозою терактів. На час виходу матеріалу в номер рух не поновився. Тролейбуси і трамваї навіть у ранковий час пік ходили нерегулярно. Маршрутні таксі були переповнені, і ті, в яких кінцева зупинка була в районі центру столиці, скорочували маршрути, посилаючись на вказівку керівництва.
На центральних вулицях Києва на під’їздах до Хрещатику — посилені наряди ДАІ з автоматами.