Система міжнародних пасажирських авіаперевезень в Україні будується за принципом паритету. Це означає, що як вітчизняні, так і іноземні компанії отримують однакову кількість рейсів із приблизно однаковою кількістю пасажирів. Останнім часом цього принципу більш-менш дотримувалися і на авіалініях між Україною та Німеччиною. Теоретично українські компанії навіть злегка перебирали відведені їм квоти, але практично паритету дотримувалися за рахунок великих провізних можливостей німецького перевізника — однієї з найбільших груп компаній «Люфтганза». У неї щоденні рейси Київ — Франкфурт і Київ — Мюнхен. З нашої сторони на німецькі рейси претендують «Міжнародні авіалінії України» (МАУ), Одеські авіалінії, Дніпро-авіа і Донбас-Аеро. Щоправда, МАУ літає Боїнгами-737, а всі інші обходяться Ан-140 та Як- 42. У свою чергу «Люфтганза» експлуатує на своїх рейсах «Аеробуси» та «CRJ». Раніше вона відправляла до Мюнхена 48-місний літак, а тепер його замінили на 70-місний. Це свідчить про те, що популярність рейсу Київ-Мюнхен значно зросла. І справді, Мюнхен зручний з погляду транзитних перевезень для подальших пересадок на рейси по Європі та світу. Тут хороша якість обслуговування, зручні стиковки з іншими рейсами. До того ж «Люфтганза» побудувала в цьому місті свій термінал і зайнялася його розвитком. Для України це обернулося тим, що німецький перевізник захотів ввести другий щоденний рейс Київ — Мюнхен. Більш того, цей додатковий рейс навіть ввели в систему бронювання. Квитки на нього продавали, а авіадепартамент Мінтрансу начебто дав дозвіл на його здійснення. Проте рейс відмінили, хоча пасажири не постраждали — того дня їм запропонували летіти іншим рейсом. Суть проблеми в іншому: як могло статися, що один із найбільших перевізників Європи вводить у систему бронювання не до кінця узгоджений із владою рейс?
Не виключено, що при цьому авіадепартамент намагався захистити інтереси українських компаній, які також претендували на додатковий рейс до Мюнхена. З чуток, питання «Люфтганзи» навіть стало предметом переговорів на високому рівні. Проте учасники ринку кажуть, що те, що відбулося, ні для кого не стало несподіванкою. Компанія має хороші літаки та багато можливостей для формування зручного розкладу, чим не можуть похвалитися українські перевізники. Більш того, час від часу з’являється інформація, що нібито «Люфтганза» пропонує «злітати» до Німеччини якійсь із регіональних компаній, а потім на їхньому тлі тільки зміцнює своє становище на нашому ринку. Інформація ця офіційно не підтверджена, але експерти ринку авіаперевезень не виключають таких маркетингових ходів як досить ефективного засобу в конкурентній боротьбі. Крім того, представники туристичних агентств, які працюють із німецьким перевізником, зазначають, що останнім часом «Люфтганза» намагається використати літаки підвищеної комфортності та місткості. Отже, там, де ця компанія продає свої квитки, нашим робити просто нічого. А з іншого боку, українські компанії, які ще можуть складати якусь конкуренцію, до певних напрямків просто не допускають. Так, за інформацією джерела, близького до Мінтрансу України, МАУ, озброєні «Боїнгами», дуже хотіли б літати, наприклад, до Кельна... У київському офісі МАУ цю проблему не коментують. Представники «Люфтганзи» також нічого не підтверджують, але й не спростовують. Відмовчується й авіадепартамент. Але ж рейс у системі бронювання був. І квитки на нього продавали. Та ніхто не полетів. У прес-службі департаменту вимагають звернення на фірмовому бланку газети, після чого обіцяють вивчити це питання. Можна сподіватися, що якась позиція авіавлади все ж таки буде озвучена.