Разом з розвитком новітніх технологій, ростом комп’ютеризації й числа користувачів iнтернетом, на жаль, зростає й небезпека. У всесвітній мережі розмножуються віруси. «Незахищений» від них комп’ютер завдає користувачеві купу проблем. Тож, щоб убезпечити свій ПК від загадкових несправностей, користувачі інсталюють антивірусні програми. Це убезпечує перебування в iнтернеті. Однак ненадовго — згодом база даних антивірусу застаріває й її необхідно оновлювати. Усе це, звичайно ж, коштує грошей...
Ринок антивірусного програмного забезпечення стрімко розвивається. Наприклад, ЗАТ «Лабораторія Касперського», один з найбільших розроблювачів систем антивірусного захисту в СНД, як повідомив керуючий директор «Лабораторії Касперського» в Україні Андрій Слободяник, планує за підсумками цього року збільшити частку на українському ринку до 40% (на сьогодні більше 30%). У свою чергу, виконавчий директор цієї компанії в Росії, СНД і країнах Балтії Гаррі Кондаков повідомив, що цього року обсяг українського ринку засобів антивірусного захисту наблизиться до $9 мільйонів. Він також вказав на рівномірно високий темп розвитку ринку, особливо в Росії. Про це свідчить подвоєння продажів. Доход компанії від продажу своїх продуктів за перше півріччя склав $26 мільйонів. «Люди стають заможнішими і вже можуть собі дозволити придбати наш продукт...», — констатує Кондаков.
Щоправда, водночас зростають і вимоги до відповідних програм. Зокрема, користувачів iнтернету вже не задовільняє пропонований сервіс. Їх непокоять зростаюча небезпека, що виходить від вірусів, надокучлива реклама, численний спам. Тож дехто вже говорить про необхідність створення «нового» iнтернету, що матиме досконалішу структуру, систему безпеки тощо. Втім, за словами Кондакова, подібне буде нескоро... «З точки зору ідеології це так («новий» iнтернет потрібен), а з точки зору виконання... Мабуть, важко від компанії, яка займається захистом програмного забезпечення, очікувати вирішення таких глобальних завдань...», — говорить він. Наразі представники компанії лише презентували новий продукт. З його допомогою можна позбавитися не лише від вірусів, а й від спаму, реклами і навіть хакерських атак. Окрім цього, антивірус захищатиме не лише комп’ютер, а й самого себе... «Ринок перевершив наші очікування! ...Він виріс більше, ніж ми передбачали», — підкреслює Слободяник. «Цей ринок став досить розвинутим і в Україні. І в Україні, і в Росії присутні майже всі передові світові виробники...», — додає Кондаков. За словами Слободяника, велику частину цієї динаміки продемонструвала Україна, де зростання продажів становить 122%. Партнерська мережа «Лабораторії Касперського» в Україні вже нараховує більше 200 компаній і зросла з липня минулого року на 20%. Більше 150 партнерів працюють в корпоративному напрямку та обслуговують малий і середній бізнес.