Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Комунікаційне «провалля»

9 грудня, 2008 - 00:00

Роботодавці в Україні недостатньо інформують своїх працівників про вплив світової економічної кризи.

Керівництво українських компаній приділяє мало уваги інформуванню працівників про наслідки економічної кризи для їхніх підприємств. Такий висновок можна зробити, ознайомившись із результатами соціологічного дослідження про комунікативну ситуацію в українських компаніях, яке було проведене в листопаді. Згідно з ним, лише близько 30% працівників отримали достатньо інформації про ситуацію своєї компанії протягом останнього місяця. А понад 37% працівників не отримували ніякої інформації про цю проблему від своїх керівників...

Метою дослідження став саме аналіз комунікаційної політики роботодавців у кризовий період через визначення інформованості працевлаштованих українців про вплив глобальної економічної кризи на перспективи їхніх компаній та особисте благополуччя.

Результати опитування демонструють, що українці більш песимістично оцінюють вплив кризи на власне благополуччя, ніж на компанії, в яких вони працюють. Так, 80% українців наступного року чекають негативного впливу економічної кризи на свою родину, в той час як негативні наслідки для компаній прогнозують 67% працевлаштованого населення. Як результат, скорочення штату на місцях своєї роботи чекають 37% населення, а понад половина (52%) впевнені, що їхні компанії наступного року матимуть серйозні проблеми в досягненні поставлених бізнес-цілей і виконанні планів.

Разом із тим, інформація, на базі якої працевлаштовані українці роблять прогнози щодо впливу економічної кризи на місце своєї роботи, від їхніх роботодавців не надходить. Понад 58% респондентів не були інформовані або отримали занадто мало інформації від свого керівництва на тему впливу економічної кризи на їхні підприємства.

Підтвердилася наявність «комунікаційного провалля» між співробітниками компаній і їхнім начальством: 45% вважають, що їхнє керівництво повинне більше часу приділяти інформуванню колективу про поточну ситуацію та її наслідки. Показово, що понад 43% взагалі не змогли дати відповіді на запитання про роль керівництва в інформуванні працівників, що можна пояснити відсутністю досвіду в минулому та загальним вузьким рівнем розвитку внутрішніх комунікацій у більшості українських компаній.

«Дані, які ми отримали, є надзвичайно актуальними в сьогоднішніх умовах, адже дослідження було проведено вчасно й оперативно. — говорить заступник директора з питань досліджень і розвитку агенції InMind, яка провела дослідження, Юлія Масієнко. — Це найсвіжіша інформація на тему впливу кризи на працююче середовище».

До речі, аналогічне дослідження було проведене і в США в жовтні цього року (компанією KRC Research на замовлення Weber Shandwick). За результатами дослідження, американці, так само, як і українці, потребують більшої інформації про поточні події від свого керівництва під час кризи — 71% висловили таке бажання.

Але, на відміну від українців, американці більш схильні довіряти своєму керівництву. 86% опитаних у США довіряють інформації в питаннях впливу економічної кризи на їхню компанію, отриманій від керівників. В Україні ж рівень довіри становить лише 54%.

«Дослідження показало, що в ситуації кризи компанії мають унікальну можливість виявити свою тверду лідерську позицію. Керівники компаній повинні більше уваги приділяти внутрішнім комунікаціям, у тому числі — інформуванню працівників про ситуацію в компанії і на ринку, — коментує дослідження президент PR-агенції PRP Ukraine, яка виступила замовником дослідження, Наталія Попович.

За її словами, компанії, на жаль, забувають, що саме працівники відіграють важливу роль у формуванні або захисті репутації компанії на ринку. «Разом із тим, є керівники, які розуміють значення інвестицій у комунікацію з працівниками, знаходять у собі сили бути відкритими та відвертими зі своїми командами в найбільш складний для них час... Керівники повинні пам’ятати, що репутація їхніх компаній будується саме на тому, як вони реагують і поводяться під час кризи», — закликає керівну ланку українського бізнесу бути ближчою до своїх підлеглих. Адже відсутність прямої об’єктивної інформації породжує чутки. А вони, як відомо, ні до чого доброго не приводять — лише паніку породжують. Так що пам’ятайте, панове начальники: одна із запорук успішного подолання кризи ваших компаній — це плідний діалог із підлеглими.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: