Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Корейське лобі в Україні

13 жовтня, 1999 - 00:00

Практично одночасно з початком спеціального розслідування
голова правління ЗАТ «СП АвтоЗАЗ- Daewoo » Олег Папашев заявив про те,
що буквально через декілька днів підприємство відновить виробництво автомобілів.
Однак за той місяць, що минув з моменту заяви, цього так і не сталося.

Зупинка виробництва у грудні минулого року була пов'язана
з поганими темпами реалізації українсько-корейських машин. Обсяг неліквідної
готової продукції, за підсумками минулого року, становив 13,2 тис. автомобілів,
або більше ніж половину річного випуску (імпорт легкових автомобілів у
країну минулого року становив близько 220 тис. машин, зокрема й 50 тис.
нових).

Якщо обмеження будуть введені, у імпортерів автомобілів
і просто громадян України почнеться цікаве життя. Режим квотування практично
унеможливить діяльність перегонників-одинаків, які просто не зуміють пройти
різко ускладнену процедуру митного очищення, що включає попереднє декларування,
отримання в Києві індивідуальної ліцензії на імпорт тощо. А для офіційних
імпортерів життя може виявитися навіть легшим за нинішнє: їм можуть дістатися
квоти, що перевищують нинішні обсяги ввезення, оскільки в розділенні квот
не будуть брати участь «неорганізовані» перегонники-одинаки.

Рівень платоспроможного попиту в Україні та його структура
вельми своєрідні. Імпорт дорогих нових автомобілів з Європи та Японії,
скоріше за все, не відчує наслідків квотування: він надто невеликий і цілком
вміститься в найвужчі квотні рамки. Зате ринок російських, чеських і корейських
(крім, звичайно, Daewoo) автомобілів постраждає найбільше. З одного боку,
виявиться, що таким машинам після скорочення ввезення особливо нікуди дорожчати,
оскільки зверху тиснуть дешеві моделі західних автовиробників. З іншого
боку, українські покупці, які орієнтувалися на недорогі автомобілі, не
готові платити більше за товар, що має імідж «дешево й сердито».

Так що ціни на українському ринку навряд чи рвонуть вгору.
Набагато більш вірогідним є інше. По-перше, ніхто не заважає тому ж ВАЗу
повторити шлях ГАЗу й розгорнути складальне виробництво на Україні, обійшовши
таким чином перешкоди, що виникли. По-друге, відомі українські компанії-автоімпортери
цілком здатні почати широкомасштабний імпорт машин, що були в користуванні,
який раніше вважали нижчим за свою гідність.

Єдине, чого ніхто з опитаних нами експертів не прогнозує,
так це зростання продажу продукції запорізького СП: українці дуже не люблять,
коли їх примушують когось любити. А тому, агресивно вибиваючи введення
все нових протекціоністських заходів, СП припустилося найсерйознішої маркетингової
помилки — торгову марку Daewoo дуже багато хто на Україні сприймає як таку,
що нав'язується владою. А цього не люблять не лише тут.

Ігор СЕМЕНЧЕНКО
Журнал «Эксперт», № 37 (200), 1999 рік
Газета: 
Рубрика: