«Мертвих» АТ не має бути
ДКЦПФР виступає за скорочення кількості акціонерних товариств в Україні та планує спростити процедури з ліквідації «мертвих» АТ і перетворенню АТ із невеликою кількістю акціонерів в інші організаційно-правові форми. Про це повідомив агентству Інтерфакс-Україна керівник апарату ДКЦПФР Михайло Непран. Він пояснив, що існування «мертвих» АТ — це постійна загроза створення кримінальних і напівкримінальних схем. Водночас М. Непран сказав, що Держкомпідприємництво поки «без ентузіазму» сприймає цю ідею. Керівник апарату повідомив, що ДКЦПФР збирається також спростити процедуру перетворення дрібних і середніх акціонерних товариств на інші організаційно- правові форми. Згідно з даними ДКЦПФР, на 1 січня 2005 року в Україні було зареєстровано 33387 АТ, із яких 11556 — відкриті, 21831 — закриті.
Уряд думає про приватизацію-2006
Уряд України наступного року розпочне підготовку до приватизації ВАТ «Укртелеком», оскільки розраховує на кошти від продажу державної частки в цій компанії. Про це повідомив в інтерв’ю агентству Bloomberg прем’єр-міністр України Юрій Єхануров. «У першому кварталі ми почнемо енергійні дії, що стосуються приватизації «Укртелекому», — сказав він. Як йдеться в повідомленні Bloomberg, продаж «Укртелекому» відкладався з 1997 року. Минулого року уряд планував отримати від $600 млн. до $1 млрд. за 43% акцій цього телекомунікаційного холдингу. Однак приватизація, пише Bloomberg, була припинена оточенням Віктора Ющенка, оскільки існувала небезпека, що пакет «Укртелекому» буде проданий за заниженою ціною.
«Мрія» стала реальністю
«Запоріжтрансформатор» (ЗТр), один із найбільших у світі виробників трансформаторного обладнання, цього року збирається збільшити обсяги продажу щонайменше на 57,5% порівняно з 2004 роком до більше ніж $100 млн. Про це агентству Інтерфакс- Україна повідомили в прес-службі ЗТр. Первинні плани продажу на 2005 рік становили $90 млн. За підсумками січня-вересня обсяг продажу ВАТ «ЗТр» перевищив показник 2004 року на 3,5%, становивши $65,7 млн. (в 2004 році обсяг продажу становив $63,5 млн.). Чистий прибуток за підсумками січня — вересня 2005 року становив 4 млн. грн. «На початку року план продажу понад $100 млн. здавався мрією, але вже зараз ми не сумніваємося, що це цілком реально», — вважає генеральний директор ВАТ «ЗТр» Ігор Клейнер.
Популярність вина зростає
Великий український виробник коньяків ЗАТ «Одеський коньячний завод» (ОКЗ) розпочав будівництво у Великій Долині (Одеська обл.) виноробного заводу потужністю переробки 10 тис. тонн винограду за сезон. Як повідомив голова правління Одеського коньячного заводу Роберт Гулієв, вартість обладнання для нового підприємства становить EUR3 млн., вартість будівництва — 2 млн. грн. «Аналогів цьому підприємству у Східній Європі немає», — сказав Р. Гулієв. Передбачається, що новий винзавод запустять восени 2006 року. Голова правління пояснив, що будівництво нового виноробного підприємства пов’язане зі зростанням популярності вина як у світі, так і в Україні. Р. Гулієв зазначив, що для забезпечення нового підприємства сировиною Одеський коньячний завод планує профінансувати посадку ще 200 га виноградників і таким чином збільшити свою сировинну базу майже до 1 тис. га.
Зі списку викреслити
Фонд держмайна України ініціюватиме виключення ВАТ «Лізингова компанія «Украгромашінвест» (Київ) із переліку підприємств, запланованих до передприватизаційної підготовки та приватизації в 2005 році. Як зазначили у Фонді, запланований продаж «Украгромашінвесту» на фондових біржах «не може відбутися в зв’язку з відчуженням державних пакетів акцій, за рахунок яких формувався статутний фонд компанії, а також нерухомого майна ВАТ, що ввійшли до її складу». ФДМ пропонує припинити приватизацію компанії до розгляду цього питання в судовому порядку. У прес-службі ФДМ також зазначили, що перевірка фінансово-господарської діяльності «Украгромашінвесту», яку провів ФДМ у вересні, виявила, що з моменту створення компанії її керівництво, попри внесені інвестиції, не забезпечило досягнення результатів для прискорення розвитку вітчизняного сільськогосподарського машинобудування.