Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

16 червня, 2005 - 00:00

У Керчі побудують термінал

Компанія «Азійсько-Європейський Газ-Казахстан» («АЄГаз- Казахстан») влітку 2005 року розпочне будівництво термінала з перевалки зрідженого природного газу в Керчі потужністю близько 1 млн. тонн газу на рік. Будівництво термінала, введення в експлуатацію якого заплановане на літо 2006 року, стане першим проектом «АЄГаз-Казахстан» в Україні. Його вартість оцінюється в $25 млн. Будівництво термінала фінансуватиме Народний банк Казахстану, державний «Банк розвитку Казахстану», а також ЄБРР. Об’єкт стане сучасним, екологічно чистим підприємством, що використовує виключно безпечні технології та маршрути транспортування. «АЄГаз-Казахстан» планує побудувати перевалочний термінал, причали для залізничної поромної переправи та газоналивних танкерів для забезпечення стабільного транспортування газу з Казахстану, Росії і, можливо, Туркменістану.

Ринок активізується в кінці року

Акції українських компаній до кінця 2005 року подорожчають приблизно на 10—15% завдяки традиційному підвищенню інтересу інвесторів наприкінці року. Такий прогноз зробив генеральний директор «Ренесанс Капітал Україна» (Київ) Хартмут Якоб. Він наголосив, що протягом найближчих 12 місяців на ринку зберігатиметься низька ліквідність. Згідно з розрахунками «Ренесанс Капітал Україна», при капіталізації українського ринку менше $20 млрд., що в 10—15 разів менше, ніж у Росії, у вільному обігу акцій дуже мало — лише 5,6%, що й формує низьку ліквідність. Як сказав Х. Якоб, в Україні всього п’ять компаній, капіталізація яких перевищує $1 млрд.: «Укртелеком», «Укрнафта», «Азовсталь», «Запоріжсталь» і ММК ім. Ілліча. Серед інших недоліків українського ринку голова «Ренесанс Капітал Україна» назвав відсутність загальної системи корпоративного управління, низьку прозорість, проведення більшості операцій поза торговими системами.

Кредитна лінія для вагонобудівників

Банк «Фінанси і Кредит» (Київ) відкрив кредитну лінію ВАТ «Стаханівський вагонобудівний завод» (Луганська обл.) у розмірі 13 млн. грн. Кредитна лінія відкрита на 12 місяців під заставу цілісного майнового комплексу підприємства, розмір відсоткової ставки не розголошується. Як повідомив керівник центру корпоративного бізнесу банку Олег Шапкін, раніше банк відкрив підприємству кредитну лінію у розмірі $10 млн., за якою вже вибрані $5 млн. Він також повідомив, що банк «Фінанси і Кредит» підписав із підприємством угоду про реалізацію зарплатного проекту на базі платіжної картки VISA, у рамках якого буде випущено 3,5 тисячі карток. «У перспективі — розробка спільної програми, завдяки якій Стаханівський вагонобудівний завод зможе реалізовувати свою продукцію як у кредит, так і в лізинг», — сказав він.

Розвиток іпотеки в Криму

ВАТ «Міжнародний комерційний банк» (МКБ) і чеська будівельна компанія PSG International a.s. протягом трьох років інвестують у розвиток іпотеки в Криму $50 млн. Як повідомив агентству Інтерфакс-Україна голова правління МКБ Олександр Савченко, угода про це підписана 14 червня. Вона, зокрема, передбачає, що сторони приблизно рівними частками інвестують кошти через виробничо-комерційну фірму «ОлвіКрим» (Сімферополь), що виступає забудовником, у будівництво мікрорайону в Центральному районі Сімферополя. Планується, що перший будинок буде введений в експлуатацію до кінця 2006 року. Ймовірна вартість 1 кв. м житла — $650—750. Кредити населенню можуть надаватися на термін до 10 років під відсоткову ставку 12—13% річних у доларах США.

Авіарейси Київ — Париж у новому форматі

Авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) та Air France підписали угоду про спільну експлуатацію маршруту Київ — Париж на умовах код-шерингу. Виконання рейсів у новому форматі планується розпочати з вересня. МАУ запропонує своїм пасажирам 14 рейсів на тиждень за маршрутом Київ — Париж — Київ. Співпраця з Air France дозволить пасажирам українського авіаперевізника добратися через Париж до будь-якого куточка Франції, а також до США, Канади, країн Азії, Латинської Америки й Африки. За словами віце-президента МАУ з продажів Сергія Фоменка, укладення договору про код-шеринг з Air France спричинить значне збільшення пасажиропотоку на маршруті Київ — Париж — Київ.

Збитки «від монополістів»

Ревізори КРУ, перевіривши за дорученням Кабміну діяльність держпідприємств-монополістів, виявили численні та масштабні порушення в їх діяльності. Про це заявив учора голова головного Контрольно-ревізійного управління (ГоловКРУ) Микола Сивульський. За його даними, за підсумками перевірки 26-ти підприємств і близько тисячі їх окремих структурних підрозділів виявлено збиток, завданий державі, на суму 11 млрд. грн., із яких близько 5 млрд. грн. — недоотриманий прибуток. «Загалом за 2004 рік всі підприємства-монополісти, які ми перевіряли, спрацювали збитково. Їх сумарний балансовий прибуток становив 2,7 млрд. грн., сукупні збитки — 2,8 млрд. грн.», — сказав голова ГоловКРУ.

Газета: 
Рубрика: