Відродження суднобудування
Акціонерна судноплавна компанія (АСК) «Укррічфлот» збирається відновити будівництво барж на своїх промислових підприємствах у Чернігові, Дніпропетровську та Запоріжжі, а на Херсонському суднобудівному-судноремонтному заводі ім. Комінтерну випускати буксирні штовхачі. У 2005—2007 роках АСК також має намір розробити техніко-економічний проект і схему фінансування будівництва серії вантажних суден відповідно до вимог країн Євросоюзу. До 2009 року в компанії планують побудувати не менше чотирьох суховантажних складів вантажопідйомністю 10 тис. тонн кожний. Для фінансування цієї програми необхідно залучити інвестиції обсягом понад $30 млн. Триває також реалізація проекту з будівництва серії із восьми вантажних теплоходів типу «Буг» дедвейтом по 6,3 тис. тонн на заводі ВАТ «Damen Shіpyards Океан» (Миколаїв) із залученням кредиту ЄБРР.
Торговий центр «при дорозі»
У Одесі на шостому кілометрі Овідіопольської дороги відкрився торговий центр Metro Cash&Carry Україна. Обсяг інвестицій у будівництво на земельній ділянці площею 6,2 га, а також в оснащення магазину перевищує EUR5 млн. Загальна площа нового магазину — понад 17 тис. кв. метрів, торгова — 10,4 тис. кв. метрів. Асортимент торгового центру перевищує 20 тис. найменувань продовольчих і непродовольчих товарів, більше 90% яких постачають українські виробники та дистриб’ютори, зокрема, 30 одеських компаній. У розвиток мережі Metro Cash&Carry в Україні та будівництво п’яти нових магазинів у 2005 році компанія планує інвестувати понад EUR75 млн. Зокрема, в травні у Києві відкриється магазин на Московському проспекті, а влітку — в Донецьку.
Єврооблігації випустять влітку
ВАТ «Концерн «Стирол» (Горлівка Донецької обл.) активно веде роботу з підготовки до випуску єврооблігацій. За словами фінансового директора ВАТ Олександра Салова, вже відібрано лід- менеджера — банк ING Bank, і передбачається, що випуск облігацій відбудеться в червні—липні. О. Салов також повідомив, що «Стирол» вже отримав рейтинги, а аудиторська фірма KPMG, що працює з концерном із 1995 року, зараз завершує його аудит за 2004 рік. За його словами, в нинішньому році у «Стиролі» має відбутися зростання обігу до $600 млн. порівняно з $450 млн. в минулому році. Фіндиректор відмітив, що втрати підприємства від зміцнення гривні, яке сталося минулого тижня, не дуже великі, однак викликає побоювання сам факт таких різких змін.
Призначено генерального директора
Генеральним директором «Газу України», дочірньої компанії національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», призначений Олександр Болкісєв. О. Болкісєва близько місяця тому призначили директором із комерційної діяльності «Газу України». Раду директорів компанії, очолювану Володимиром Якубенком, розпустили. Іван Варга, який займав посаду заступника голови ради директорів, призначений першим заступником генерального директора «Газу України». Компанія займається реалізацією природного газу з ресурсів «Нафтогазу України».
Німецькі інвестиції поки йдуть
У Соледарі (Артемівський район Донецької області) відбулася закладка першого каменя до фундаменту майбутнього заводу з виробництва гіпсокартонних плит, що належить КНАУФ. Це вже не перше підприємство баварської фірми на Донбасі. У Соледарі з давніх часів працював завод «Деконський гіпс», який мав ліцензії на видобуток гіпсового каменя на кількох родовищах. Тепер він є 100-відсотковим дочірнім підприємством КНАУФ — «КНАУФ Гіпс Донбас». Як відзначив директор компанії КНАУФ по СНД Хайнц Юркович, новий завод буде повністю комп’ютеризовано, а його персонал пройде необхідний курс навчання. За словами мера міста Олександра Василенка, з відкриттям нового заводу відрахування «КНАУФ Гіпс Донбас» до місцевого бюджету зростуть в 2,7 разу. Нове підприємство займатиме площу близько 20 тис. кв. метрів. До місця будівництва вже підведено газ, воду, лінію електропередачі. Передбачається, що продаж гіпсокартонних плит розпочнеться в першому півріччі 2006 року. Загальний обсяг інвестицій КНАУФ до донбасівського підприємства вже становив 7 млн. євро. Єдиною перешкодою для німецьких інвесторів стало несподіване скасування пільг, передбачених для СЕЗ і ТПР, однак місцева влада обіцяла посприяти в цьому питанні, повідомляє Ганна ХРИПУНКОВА, «День».
Нова вафельна лінія
Кондитерське підприємство «Житомирські ласощі» запустило нову лінію з виробництва вафель потужністю 5,2 тис. тонн продукції на рік, що повинно дозволити йому посісти лідируючі позиції на ринку вафельної продукції. Впровадження нової лінії збільшить обсяги виробництва вафель на 70%. Вартість лінії виробництва австрійської компанії Haas становить EUR1,5 млн. Це частина інвестиційного проекту з модернізації та вдосконалення виробництва. 2005 року компанія планує ввести в експлуатацію три новi технологічi лінії, що дозволить збільшити обсяги виробництва більш ніж у 1,5 разу.