Інвестиції в довговічність продукції
На початку 2002 року рада із питань спецрежиму інвестиційної діяльності, що діє на території Харківської області, надала підшипниковому заводу «ХарП» (Харків) низку пільг. Передбачається, що на підприємстві створять нові робочі місця та відбудеться відродження виробництва. Сьогодні підшипниковий завод разом із Харківським верстатобудівним заводом ім. Косіора входить до корпорації «УПЕК». Два роки для підприємства не минули даремно. Керівник «ХарПу» Віктор Третьяков вважає, що інвестпроект дозволив суттєво знизити витрати на випуск нової продукції. До кінця року завод почне випускати підшипники на рівні міжнародних стандартів якості. На думку фахівців, термін служби харківських підшипників тепер збільшиться в чотири-п’ять разів. Харківський верстатобудівний також не залишився без замовлення: тут зайняті модернізацією техніки для підшипникового заводу, повідомляє Марина ГОЛІНА, Харків.
«Серцевий» фальсифікат
У Дніпропетровську співробітники міліції розкрили діяльність злочинної групи, яка займалася виготовленням фальшивих препаратів «Рибоксин» під маркою Київського вітамінного заводу без його дозволу. У результаті підприємству завдано збитків на суму понад 126 тисяч гривень. У цей час вирішується питання про порушення кримінальної справи за ст. 229 Кримінального кодексу України (незаконне використання товарного знака).
Двадцять літаків за сорок місяців
Київський державний авіаційний завод «Авіант» уклав контракт із російським ЗАТ «Проект-3000» на виробництво 20 літаків Ту-334. Контракт підписали генеральний директор «Авіанта» Олег Шевченко та гендиректор «Проекту-3000 «Сергій Хохлов у рамках 4-го міжнародного авіакосмічного салону «Авіасвіт», що проходить у Києві. Фінансово-лізингова компанія ЗАТ «Проект3000» — дочірнє підприємство ВАТ «Туполєв» (РФ) — створена літом 2004 року для просування на ринок у рамках лізингових механізмів літаків Ту-334, Ту-204 та Ту-214. Контракт передбачає нову схему експлуатації авіатехніки. Так, завод-виробник гарантує річний наліт Ту-334 не менше 3 тис. годин, що, як очікується, має зняти з авіакомпанії протягом двох років проблеми із забезпечення льотної придатності та дозволити окупити витрати із лізингу літака. Згідно з контрактом, 20 літаків мають поставити замовнику протягом 40 місяців із початку фінансування, яке розпочнеться в грудні. У рамках контракту перший Ту-334 мають побудувати через 20 місяців.
Місце складання «північного» авто — Тюмень
Холдингова компанія «АвтоКрАЗ» (м. Кременчук Полтавської обл.) відкрила складальне виробництво на базі ВАТ «ГРОМ» (Завод геологорозвідувального обладнання та машин, Тюмень, РФ) — виробника обладнання для нафтовидобувної промисловості. Перші три машинокомплекти повноприводних самоскидів КрАЗ-65032 надійшли на складання в липні. У цей час готова до відправки до Тюмені наступна партія автомобілів КрАЗ вантажопідйомністю 14 тонн. Автомобіль у північному виконанні передбачає наявність подвійного скління, електрообігріву переднього скла, передпускового обігрівача Webasto й інших додаткових опцій, необхідних для експлуатації техніки в регіонах із холодним кліматом. До кінця поточного року передбачена поставка ще 75 машинокомплектів КрАЗ-65032-061.
«Тверда посадка» економіки Китаю відміняється
Деякі інвестори, які вкладають свої активи в сировинні товари й акції видобувних компаній, у першому півріччі висловлювали неспокій «твердою посадкою» китайської економіки. Це могло б стати сутужним для сировинних компаній, які різко збільшили прибуток протягом останніх років через зростання споживання в Китаї, пише TheWallStreetJournal. Китай у цей час споживає 30% усього вугілля, яке видобувають у світі, та 40% усієї сталі, яку випускають. Однак ці страхи здебільшого не виправдовуються, зазначає видання. Зростання обсягів кредитування в Китаї в серпні скоротилося на 7% порівняно з серпнем минулого року. Інфляція, хоч і тримається на високому рівні, все ж минулого місяця була нижча за прогнозований аналітиками рівень. Експерти товарного ринку зазначають, що деяке зниження китайського попиту матиме позитивний ефект для сировинного ринку. Тим часом керівництво Китаю висловлює оптимізм щодо вживання заходів для обмеження економічного зростання, щоб уникнути перегріву економіки. «Здійснені заходи окупаються», — заявив віце-прем’єр Китаю Хуань Цзю на прес- конференції в Пекіні. Китай прагне обмежити темп зростання економіки до 7% на рік, щоб уникнути небезпеки подальшого різкого уповільнення.