Залізний порошок на ринку «має вагу»
Броварський завод порошкової металургії (Київська обл.) у січні — травні збільшив виробництво залізного порошку на 10,9% порівняно з аналогічним періодом минулого року — з 1485 тонн до 1648 тонн, повідомило агентство Інтерфакс-Україна заступник директора із виробництва Володимир Вольфман. Він відзначив, що на сьогодні вироблюваний на підприємстві порошок досить конкурентоспроможний, пояснивши це тим, що порівняно з лютим ціни на металобрухт знизилися. Зі слів В. Вольфмана, більша частина залізного порошку реалізовується на зовнішніх ринках: близько 180 тонн на місяць — у Росії, 60 тонн — у Білорусі, 20 тонн — у Туреччині, решта — в Україні.
Відновлено пільги із ПДВ для преси
Уряд відновив пільги із ПДВ для преси та книговидавництва, повідомив Мінфін України. Коментуючи внесені минулого тижня зміни до закону про держбюджет на 2004 рік, у Мінфіні нагадали, що в первинній редакції держбюджету було частково призупинено дію статті, згідно з якою від ПДВ звільнялися, зокрема, продаж (передплата) та доставка періодичних видань вітчизняних друкованих ЗМІ, а також продаж книжок вітчизняного виробництва. Цю норму передбачалося скасувати в законі 4000-1, проте його не прийняли. «Ми задоволені, що уряд і парламент відмовилися від дискримінаційної норми про скасування податкових пільг для преси. Разом із Мінфіном ми провели низку консультацій, і позитивний результат наявний. Прийнята в урядовому варіанті норма найоптимальніша для української преси серед усіх запропонованих», — вважає генеральний директор Української асоціації видавців періодичної преси Лідія Молодецька.
У «Лади-21099» залишиться один складальний пункт
ВАТ «АвтоВАЗ» із липня 2004 року припинить випуск чотиридверних седанів «Lada-21099» (група «Самара»). Це пов’язане з реалізацією програми оновлення модельного ряду підприємства, що включає в себе поетапну заміну низки моделей їхніми модернізованими версіями. Тепер «Lada-21099» випускатимуть лише на Запорізькому автозаводі, а ВАТ «АвтоВАЗ» здійснюватиме складання її рестайлінгової версії «Lada-2115» («Самара-2»). Наприкінці вересня 2003 року «АвтоВАЗ» припинив випуск іншого автомобіля групи «Самара» — «Lada-21083».
Менеджер вибрав менеджера
Банк «Хрещатик» (Київ), який виступає лід-менеджером випуску облігацій місцевої позики Донецька, вибрав співменеджером фінансову компанію ЗАТ «Альтера Фінанс» (Донецьк). Передбачається, що ця компанія готуватиме матеріали для інвестиційного меморандуму. Крім того, вона візьме участь у розміщенні облігацій. Донецьк планує 2004 року випустити муніципальні облігації загальною номінальною вартістю 20 млн. грн. з терміном обігу три роки і прибутковістю 12— 14% річних.
Прибуток піде на дивіденди і «в резерв»
Акціонери енергопостачальної компанії ЗАТ «АES-Київобленерго» прийняли ухвалу спрямувати частку нерозподіленого прибутку в розмірі 80,025 млн. грн. на виплату дивідендів. Збори доручили правлінню «АES-Київобленерго» визначити розмір дивідендів, які припадають на одну акцію. Дивіденди виплачуватимуться з 1 липня. Розмір нерозподіленого прибутку, як інформує Інтерфакс-Україна, становив 84,237 млн. грн., 5% від цієї суми вирішено спрямувати на створення резервного фонду. На голосування було винесено також питання про збільшення статутного фонду ЗАТ «АES-Київобленерго», проте ухвалу не було прийнято.
Розпочато емісію «миттєвих» карт
Державний експортно-імпортний банк (Укрексімбанк) розпочав емісію карт «миттєвого» оформлення Visa Instant Issue на базі карт Visa Electron. На відміну від звичайних платіжних карт на карті Visa Instant Issue не вказується прізвище та ім’я її держателя, а номер карти вказано не повністю. Вартість оформлення таких карт встановлено на рівні тарифів за оформлення карт Visa Electron. При цьому переоформити карту Visa Instant Issue можна лише на стандартну карту Visa Electron. За станом на 1 травня Укрексімбанк емітував близько 236 тис. міжнародних платіжних карт.