Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

11 листопада, 2010 - 00:00

Першу електричку від Полтави до Кременчука запустять через рік

«Південна залізниця» планує запустити першу електричку від Полтави до Кременчука в листопаді 2011 року, повідомив журналістів начальник ПЗ Віктор Остапчук у Кременчуці у вівторок. За його словами, до цього терміну електрифікація цієї ділянки залізниці буде повністю закінчена. «Першу електричку ми плануємо запустити наступного року до Дня залізничника. Електрифікація ділянки триває, використовуємо, в основному, кредитні кошти», — сказав він. У той же час, Остапчук повідомив, для закінчення електрифікації ділянки від Малої Перещепінської до Кременчука знадобиться 800 мільйонів гривень. Нагадаємо, що наприкінці грудня 2009 року Кабінет Міністрів України схвалив проведення електрифікації ділянки Полтава — Бурти в рамках розширення пропускної спроможності південного напрямку залізничних перевезень (на Крим). Цей проект є одним з ключових у програмі впровадження швидкісного сполучення на мережі українських залізниць. Її загальну вартість «Укрзалізниця» оцінює в 2,5 мільярда євро. Вартість затвердженого проекту становить 1,982 мільярда гривень (близько 0,25 мільярда доларів).

У будівництво двох вітропарків вкладуть 1,85 мільярда євро

Найбільший в Україні приватний вертикальний інтегрований енергохолдинг «ДТЕК» планує вкласти 1,85 мільярда євро в будівництво двох вітропарків до 2018 року, повідомив журналістів старший менеджер дирекції з розвитку бізнесу «ДТЕК» Василь Богданов у Києві в середу. Він уточнив плани щодо будівництва одного вітропарку «ДТЕК Приазовський» у Запорізькій області й одного вітропарку «ДТЕК Мангуш» у Донецькій області. При цьому, вітропарк «ДТЕК Приазовський» складатиметься з трьох майданчиків: Ботієвського, Приморського та Бердянського. Загальна потужність вітропарку — 500 МВт, Ботієвського майданчика — 200 МВт, Приморського та Бердянського — по 150 МВт. Загальна вартість будівництва вітропарку «ДТЕК Приазовського» становитиме 850 мільйонів євро, Ботієвського майданчика — 300 мільйонів євро, Приморського та Бердянського — по 275 мільйонів євро. Як сказав Богданов, будівництво на Ботієвському майданчику стартує на початку 2011 року. Це буде пілотний проект. Будівництво на решті майданчиків здійснюватиметься паралельно. Завершити спорудження всіх потужностей планується 2018 року. Будівництво вітропарку «ДТЕК Мангуш» також почнеться 2011 року й має бути завершене 2018 року. Інвестиції в нього становитимуть 1 мільярд євро. За словами Богданова, на першому етапі устаткування для вітропарків купуватиметься у 14 виробників. При цьому, він зазначив, що «ДТЕК» планує активно співпрацювати й з українськими виробниками, оскільки до 2014 року кількість вироблюваних у країні комплектуючих має становити не менш як 50% від загальної кількості, що використовується при спорудженні вітроелектростанцій.

У Кременчуці створили економний потяг метро

АТ «Крюківський вагонобудівний завод» (КВБЗ, Полтавська обл.) у квітні 2011 року запропонує споживачам потяг метро з асинхронним приводом, повідомив журналістів голова наглядової ради компанії Володимир Приходько в Кременчуці у вівторок. За його словами, перевага такого вагону полягає в економії до 25% енергоресурсів. «Такий потяг метро ми вже зробили. На заходах, що відбулися на честь 50-річчя Київського метрополітену, потяг був на показі. Ми демонстрували його Президентові країни та представникам керівництва метрополітенів країн СНД і Східної Європи», — сказав він. При цьому, Приходько додав, що потяг метро з асинхронним приводом ще має пройти випробування.

У Миколаєві почали розробку нового двигуна для модернізації української ГТС

Державне підприємство «Науково-виробничий комплекс газотурбінобудування (НВКГ) «Зоря-Машпроект» (Миколаїв) почало розробку технічного проекту нового газотурбінного двигуна (ГТД) потужністю 16 МВт з регенерацією для реконструкції газотранспортної системи (ГТС) України. Як повідомили в прес-службі підприємства, роботи щодо створення нового ГТД з великим ресурсом для реконструкції української ГТС ініційовані НВКГ «Зоря-Машпроект» і міжгалузевою науково-координаційною комісією при Національній академії наук України. Як уточнили в прес-службі, нова модифікація 16-мегаваттного двигуна працюватиме за відкритим регенеративним циклом. Вона забезпечить ККД на рівні 40% та високу надійність приводу: міжремонтний ресурс становитиме 40 тисяч годин, повний ресурс — 120 тисяч годин, напрацювання на відмову — не менш як 15 тисяч годин. Планований термін створення дослідного зразка двигуна — 2013 рік. Як підкреслили в компанії, НВКГ «Зоря-Машпроект» — основоположник методу глибокої модернізації експлуатованих газоперекачувальних агрегатів із заміною зношених і морально застарілих приводів на сучасні ефективні газотурбінні двигуни. «Підприємство має 18-річний досвід успішної реалізації десятків аналогічних проектів на газопроводах України, Болгарії, Росії», — зазначили в прес-службі.

Держпакет у МАУ продадуть до кінця року

Фонд держмайна України ухвалив рішення про продаж державного пакету акцій у розмірі 61,58% ЗАТ «Міжнародні авіалінії України» (МАУ). Як повідомляється в оголошенні Фонду в газеті «Відомості приватизації», підприємство включене до переліку об’єктів, що підлягають приватизації 2010 року. Окрім ФДМ акціонерами МАУ є UIA Beteiligungsgesellschaft GMBH (Австрія) — 22,52%, Європейський банк реконструкції й розвитку — 9,9%, ТОВ Capital Investment Project (Київ) — 6%. Відповідно до законодавства, ФДМ має спочатку запропонувати держпакет нинішнім акціонерам авіакомпанії. Базовим аеропортом перевізника є державний міжнародний аеропорт «Бориспіль» (Київ).

Газета: 
Рубрика: