Варити пиво тепер можна із 40-відсотковою економією
Технічні фахівці міжнародної компанії SABMiller, частиною якої є ЗАТ «Сармат» (Донецьк), розробили інноваційну технологію, що дозволяє значно знизити витрати енергії, що використовується у процесі нагріву сусла. Згідно із прес-релізом компанії, нова технологія, яка буде запроваджена на низці підприємств компанії уже наступного року, може значно знизити витрати енергії на стадії нагріву незбродженого сусла — процесу, який дозволяє досягти мікробіальної стійкості продукту. Енергія, що витрачається на нагрів сусла в процесі пивоваріння, може досягати до 40% від загальних енерговитрат технологічного процесу. Таким чином, нова технологія допоможе значно скоротити витрати на паливо й знизити викиди СО2 при використанні сусловарних казанів, що працюють на традиційних видах палива. «Основні елементи процесу пивоваріння залишаються незмінними упродовж багатьох років. Проте, застосовуючи нові наукомісткі технології, ми можемо виробляти продукцію такої ж високої якості, до якої звикли наші споживачі, в той же час скорочуючи енерговитрати, що вигідно для компанії і, безумовно, корисно для збереження довкілля», — цитується у прес-релізі головний технолог компанії SABMiller професор Баррі Аксел. SABMiller узяв на себе зобов’язання знизити викиди з розрахунку на літр пива на 50% до 2020 року, а витрата води — на 25% з розрахунку на літр пива до 2015 року (порівняно з показниками 2008 року), повідомляє Тетяна МАМАЛИГА.
У будівництво птахокомплексу на Вінниччині хочуть інвестувати мільярд доларів
Голова правління ВАТ «Миронівський хлібопродукт» Юрій Косюк звернувся до голови Вінницької облдержадміністрації Миколи Джиги з проханням посприяти оперативній обробці документів для отримання дозволів на будівництво потужного птахокомплексу в м. Ладижин. Основні будівельні роботи за проектом заплановано здійснити влітку й закінчити до осені. У процесі спорудження компанія готова пропонувати тендери на сім-вісім років вінницьким підприємствам за умови їх відповідності європейським стандартам, а також — використовувати місцеву сировину. Запуск комплексу передбачає створення десяти тисяч робочих місць у області. На території виробничого птахокомплексу буде побудовано птахофабрику, завод із виготовлення готових м’ясних продуктів, два елеватора для зберігання соняшнику й кукурудзи, комбікормовий завод потужністю 1,5 млн. тонн продукції в рік і олійницю потужністю обробки 1,5 тис. тонн соняшнику за добу. Для вирощування сировини компанія планує охопити близько 50 тисяч га сільськогосподарських угідь на території Гайсинського, Тростянецького й Тульчинського районів Вінницької області. Загалом у реалізацію проекту буде інвестовано 1 мільярд дол., з якого 60% — кошти компанії, 40% — залучені, повідомляє Наталія БІЛОУСОВА, «День».
Залізничники запропонують бізнесу п’ять масштабних інвестпроектів
Державна адміністрація залізничного транспорту України («Укрзалізниця») розраховує протягом п’яти років реалізувати п’ять масштабних інвестиційних проектів. «Ми хочемо запропонувати нашим бізнесменам інвестиційну програму з модернізації 10 тисяч вагонів. Вагони, які перебувають у відстої, вагони, які не модернізуються, ми хочемо виставити на програму модернізації», — повідомив гендиректор «Укрзалізниці» Михайло Костюк. За його словами, другий проект передбачає виготовлення 10 поїздів для організації швидкісного руху під час проведення фіналу чемпіонату з футболу Євро-2012. «Зроблено всю технічну документацію. Ми готові говорити з виробником, який пропонуватиме нам (виробництво. — Ред.) однієї партії поїздів у себе, інших — із локалізацією в Україні», — сказав він. Крім цього, інвестиційні програми «Укрзалізниці» передбачають модернізацію тягового рухомого складу. «Буде виставлено на тендер модернізацію 100 тепловозів 2М62, близько 50 локомотивів М62 і 100 локомотивів ЧМЭ», — сказав гендиректор «Укрзалізниці».
Черкаський аеропорт передали з міської в обласну комунальну власність
Черкаська міська рада надала згоду на передачу комунального підприємства «Аеропорт Черкаси» в обласну комунальну власність. Таке рішення під час сесії міськради ухвалили депутати. Аеропорт вже перебував у власності області, поки у 2002 році його не було передано на баланс міської ради. Починаючи із 2006 року на підприємстві провели низку робіт по відновленню його працездатності. «Облаштовано необхідні приміщення для отримання ліцензії на право здійснення міжнародних авіарейсів, відновлена інфраструктура, відкрито пункти митного та прикордонного пропуску із підключенням усіх необхідних баз. Окрім того, отримано погодження Кабміну й аеропорту надано статус міжнародного», — розповів міський голова Черкас Сергій Одарич. За його словами, у 2006 році боргів по заробітній платі на підприємстві було близько двох мільйонів гривень. Тоді як сьогодні аеропорт скоротив заборгованість по заробітній платі до 1 мільйона 80 тисяч гривень. «Пройшли переговори із обласною державною адміністрацією та обласною радою, і вони погоджуються на те, що передається підприємство із боргами по заробітній платі, а не передаються окремо об’єкти, як йшлося у рішенні обласної ради. Власне, це добре, що область зацікавилася аеропортом і висловила готовність підставити своє плече. Я взагалі вважаю, що це об’єкт обласного значення. Тим паче, що він обслуговуватиме інтереси не лише жителів міста, а й жителів усієї області», — пояснив рішення міської ради мер Черкас, повідомляє Вікторія КОБИЛЯЦЬКА, Черкаси.