На мексиканську ГЕС відправлено першу чергу українського обладнання
26 травня ВАТ «Турбоатом» завершило відвантаження першого робочого колеса гідротурбіни для мексиканської ГЕС Ла Йєска. Про це повідомляє прес-служба компанії. Діаметр конструкції 5,3 м, вага — 92 т. Згідно з прес-релізом, відвантаження стало завершальним етапом постачання першого комплекту обладнання. 28 травня вантаж був відправлений за маршрутом Харків — Полтава — Київ — порт Іллічівськ (м. Одеса). В цілому впродовж чотирьох діб обладнання подолає відстань у 1000 км і проїде до 60 мостових споруд. Перевезення такого великогабаритного вантажу здійснюється спеціальним транспортером вантажопідйомністю до 300 т. На всьому маршруті прямування обладнання супроводжується співробітниками державтоінспекції. В Іллічівському морському торгівельному порту гідроагрегат буде завантажений на судно і доставлений до Мексики. Впродовж двох місяців обладнання прибуде на будівельний майданчик гідроелектростанції. Нагадаємо, контракт ВАТ «Турбоатом» спільно з російським концерном «Силові машини» на постачання обладнання для ГЕС Ла Йєска був підписаний у березні 2008 року. Відповідно до контракту, «Турбоатом» виготовить і поставить на мексиканську ГЕС дві гідротурбіни зі вбудованими кільцевими затворами одиничною потужністю 380 МВт. На цьому етапі на об’єкті будівництва гідроелектростанції завершується монтаж закладних частин першого гідроагрегату і триває підготовка до їхнього бетонування. Введення станції в експлуатацію заплановане на 2012 рік. Загальна номінальна потужність ГЕС Ла Йєска складе 750 МВт, повідомляє Олексій САВИЦЬКИЙ, «День».
Суд зобов’язав повернути державі «Чорноморський суднобудівний завод»
Господарський суд Києва зобов’язав повернути в держвласність пакет акцій однієї із найбільших суднобудівельних верфей України — Державної акціонерної холдингової компанії «Чорноморський суднобудівельний завод» (ДАХК «ЧСЗ», Миколаїв) — у розмірі 90,25% статутного капіталу. Як повідомила прес-служба Генеральної прокуратури України в понеділок, у ході перевірки Генпрокуратурою були встановлені багаточисельні порушення законодавства при приватизації пакету акцій ЧСЗ. Для захисту майнових інтересів держави Генпрокуратура звернулася з позовом до суду. «Рішенням Господарського суду Києва від 28 травня вказаний позов задоволений. Договори, за якими Фондом державного майна України були незаконно продані й надалі перепродані акції «Чорноморського суднобудівельного заводу», визнані недійсними. Покупців зобов’язали повернути спірний пакет акцій державі», — зазначає прес-служба Генпрокуратури.
До 2012 року в Україні з’являться два нові птахівницькі комплекси
Одна з найбільших в Україні вертикально інтегрованих компаній із виробництва яєць та продукції із них — холдинг «Авангард» — планує до 2011 року завершити будівництво двох птахівницьких комплексів у Хмельницькій та Херсонській областях. «До кінця 2011 року ми плануємо закінчити будівельні роботи, а до кінця 2012 р. — вийти на повну потужність», — повідомив голова ради директорів компанії Avangardco Investments Public Limited Олег Бахматюк. За його словами, кожен птахівницький комплекс є птахофабрикою на три мільйони поголів’їв, комбікормовий завод на 40 тонн на годину, цехи з сортування і забою птиці, а також біогазовий завод. Бахматюк зауважив, що загальна вартість двох проектів складає 450 млн. дол. Він повідомив, що введення в експлуатацію двох птахокомплексів дозволить збільшити потужності холдингу з виробництва яєць та яєчних продуктів на 35%.
Херсонський порт будує сучасний термінал для зберігання зерна
На території Херсонського морського торговельного порту розгорнуто будівництво сучасного терміналу, розрахованого на одночасне зберігання 24 тисяч тонн зерна. Як повідомляє прес-служба Міністерства транспорту та зв’язку України, новий зерновий комплекс, перша паля якого була забита місяць тому, вже має міцний фундамент. Будівництво зернового комплексу площею 0,52 га вартістю 31,3 мільйона гривень здійснюється виключно за рахунок власних коштів порту. «Новий зерновий комплекс в Херсонському порту включений до пріоритетних проектів розвитку галузі на 2010 рік і стане першим кроком до реалізації генеральної схеми розвитку порту до 2015 року, яка передбачає освоєння лівого берега Дніпра, — цитується в прес-релізі міністерства начальник порту Андрій Єгоров. — Планується побудувати сучасні термінали, прокласти до них залізничну колію з Цюрупинська, що дозволить більш ніж удвічі наростити обсяги переробки вантажів...» У комплексі передбачено 11 елеваторних ємностей діаметром від 10 м до 17 м, об’єднаних транспортними галереями, якими рухатиметься зерно. А також суднозавантажувальна машина та вузол приймання зерна, що постачатиметься як залізничним, так і автомобільним транспортом. Продуктивність розвантаження залізничних вагонів — 350 тонн на годину, автомобілів — на 50 тонн менше. Об’єкт будується в два етапи: перший — завершений технологічний цикл із приймання, збереження та відвантаження зерна на судна; другий — введення додаткових ємностей для збільшення обсягів перевалки зерна. Завершення першого етапу будівництва заплановане на 29 вересня 2010 року, другого — на кінець грудня 2010 року, повідомляє Тетяна МАМАЛИГА.