За листопадові поставки газу розрахувалися
Національна акціонерна компанія (НАК) «Нафтогаз України» своєчасно і в повному обсязі розрахувалася з «Газпромом» за імпортований у листопаді природний газ, повідомили в прес-службі НАК. «Компанія отримала необхідні підтвердження від банків-кореспондентів», — зазначили у прес-службі, проте не уточнили розмір платежу. У свою чергу, в.о. міністра фінансів Ігор Уманський цього тижня повідомив, що оплата за поставки російського газу у листопаді складе близько 770 мільйонів дол., тоді як глава правління «Нафтогазу» Олег Дубина тижнем раніше оцінив листопадові закупівлі в 3,6 мільярда кубометрів, що при нинішній ціні 208,12 дол. за 1000 кубометрів відповідає 750 мільйонам дол.
Гірше повного штилю для вітроенергетиків — лише відсутність ліцензії
Національна комісія регулювання електроенергетики (НКРЕ) України анулювала ТОВ «Енергетична компанія «Вінд-Степ» (Запоріжжя) ліцензію на право виробництва електроенергії на вітрових електростанціях. Таке рішення НКРЕ ухвалила на засіданні в четвер у зв’язку з тим, що ліцензіат не надав комісії всієї документації за підсумками перевірки діяльності компанії. У вересні 2008 року НКРЕ видала «Вінд-Степ» ліцензію на виробництво електроенергії терміном дії 10 років. Тоді компанія заявила про намір будівництва в Запорізької області вітрової електростанції (ВЕС) встановленою потужністю 100 МВт на базі 100 вітряків фінської WinWind Oy, придбаних у ТОВ «Інститут розвитку передових технологій» (Запоріжжя) за 12 мільйонів гривень. Для розміщення вітряків «Вінд-Степ» узяла в оренду 100 га землі поблизу смт Степногорськ (Васильківський р-н Запорізької обл.).
Вітчизняний баржевий флот поповнився ще чотирма судами
ВАТ «Вадан Ярдс Океан» (Wadan Yards Оkean) передав ще чотири несамохідні баржі ТОВ «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» (обидва — Миколаїв). Як повідомила прес-служба «Нібулона», баржі спущені на воду 3 грудня. «Нібулон» і «Вадан Ярдс Океан» весною поточного року уклали контракт вартістю 150 мільйонів дол. на будівництво серії несамохідних суховантажних двохтрюмних судів змішаного (річка-море) плавання для перевезення генеральних і насипних вантажів. Завод 11 серпня передав «Нібулону» першу несамохідну баржу з 16, які планується поставити до 26 січня 2010 року. 28 серпня були спущені на воду ще три судна, 20 жовтня — ще чотири. «Вадан Ярдс Океан» планує передати замовникові ще чотири баржі до 26 січня 2010 року.
Українське коксівне вугілля зацікавило іранців
Іранська компанія FitCo висловила зацікавленість у закупівлях українського коксівного вугілля, повідомила прес-служба Міністерства промислової політики України в середу. За її даними, про це президент FitCo Кхаліл Рахмані заявив у ході зустрічі із заступником міністра промполітики Сергієм Грищенком в Києві за участю українських бізнес-кіл. «Представник іранської компанії проінформований про можливість закупівлі цієї продукції у вітчизняних підприємств. Зазначалося, що співпраця в цьому напрямку між країнами можлива за умови перегляду компанією FitCo заявлених характеристик коксівного вугілля до рівня українських стандартів», — наголошується в повідомленні. Українські вуглевидобувні підприємства в січні-листопаді 2009 року скоротили видобуток коксівного вугілля на 5,9% — до 23,405 мільйонів тон.
У Миколаєві покращують прохідні можливості порту
Миколаївський морський торговельний порт покращує прохідні можливості першого коліна каналу акваторії порту. Як повідомляється в прес-релізі Міністерства транспорту та зв’язку України, підприємство проводить днопоглиблювальні роботи згідно з проектом «Днопоглиблювальні роботи на першому коліні каналу акваторії порту «Миколаїв». Проект був розроблений інститутом ДП «ЧорноморНДІпроект» та отримав позитивний висновок комплексної державної експертизи філії ДП «Укрдержбудекспертиза». Мета реалізації заходу — забезпечення безпечного проходження суден типу СН-50 і СН-70 по першому коліну каналу акваторії Миколаївського порту. Передбачається приведення ширини вказаного коліна до 100 м, глибини — до 11,2 м: тобто, у відповідність до габаритів Бузько-Дніпровсько-лиманського каналу. Площа днопоглиблення становить 22 га. Загальний обсяг робіт — 350 тисяч кубометрів. Кошторисна вартість робіт — понад 26 мільйонів гривень. Згідно з договором, завершити днопоглиблення заплановано в січні-лютому 2010 року, повідомляє Олексій САВИЦЬКИЙ, «День».
Банківський сектор України посилять кредитом на 150 мільйонів дол.
Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) і АТ «Райффайзен Банк Аваль» підписали угоду, за якою одному з найбільших банків України (дочірньому банку Райффайзен Інтернаціональ Банк-Холдинг АГ) буде надано субординований кредит на суму 150 мільйонів доларів. Як зазначається в прес-релізі банку, цей проект є частиною раніше оголошеної ЄБРР довгострокової програми фінансування банків мережі Райффайзен Інтернаціональ в Україні, Румунії та Росії на загальну суму 150 мільйонів євро. «Цей субординований кредит є ще одним доказом справді глибокої зацікавленості у розвитку регіону Центральної і Східної Європи з боку як Райффайзен Інтернаціональ, так і ЄБРР. Забезпечуючи Райффайзен Банк Аваль додатковими ресурсами, ця угода також покликана посилити банківський сектор України та сприяти розвитку економіки країни», — цитується в повідомленні голова правління Райффайзен Інтернаціональ Герберт Степіч. Кредит розрахований на 10 років, повідомляє Тетяна МАМАЛИГА.