Цементні інвестиції
Компанія Dyckerhoff Aktiengesellschaft, що входить до групи Dyckerhoff AG (обидві — Німеччина), відкрила для ВАТ «Югцемент» (Ольшанське Миколаївської обл.) та ВАТ «Волинь-цемент» (Здолбунів Рівненської обл.), які також входять до Dyckerhoff, кредитні лінії на 20 мільйонів євро кожному, повідомили українські компанії в системі розкриття інформації Держкомісії з цінних паперів і фондового ринку (ДКЦПФР). Згідно з їхніми даними, кредитна угода з цементним заводом «Югцемент» підписана 25 серпня 2009 року. Кошти залучені терміном на чотири роки під 2% річних «плюс» ставка EURIBOR (ставка залучення кредитів у євро на міжбанківському ринку Європи) за шість місяців. Перший транш у розмірі семи мільйонів євро, або 35% усієї кредитної лінії, надійшов на поточний рахунок підприємства 16 вересня. Кредитна угода з цементним заводом «Волинь-цемент» також підписана 25 серпня. Кошти залучені терміном на чотири роки і три місяці під 2% річних «плюс» ставка EURIBOR за шість місяців. Кредитні лінії надані для фінансування капітальних інвестицій заводів.
Реконструкція харківського аеродрому під Євро-2012 почалася
Холдинг DCH, який створений для управління активами українського бізнесмена, співвласника УкрСиббанку (Харків) Олександра Ярославського і є також генеральним інвестором та координатором підготовки Харкова до чемпіонату Європи з футболу 2012 року, розпочав реконструкцію аеродромної частини акціонерного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Харків». Як повідомляється на офіційному веб-сайті Харківської міськради, реконструкція аеродромної частини аеропорту включає роботи з реконструкції та будівництва злітно-посадкової смуги (ЗПС), руліжних доріжок і перонів. «Сьогодні можна з упевненістю сказати, що ЗПС аеропорту буде збудована», — цитується на веб-сайті Ярославський. За його словами, перший транш із держбюджету в розмірі 56 мільйонів гривень на проведення робіт уже перерахований. «Чекаємо, що до кінця року всі 187 мільйонів гривень будуть перераховані, так само, як і 711 мільйонів гривень, запланованих на ЗПС загалом», — сказав Ярославський. Він також зазначив, що в роботах із реконструкції аеропорту задіяні виключно вітчизняні компанії. Так, над реконструкцією ЗПС працюють дві компанії з Києва та Донецька, аеровокзал будує харківська компанія.
Автомобільний міст через Амудар’ю в Туркменістані також будуватиме українська компанія
Президент Туркменістану Ѓурбанѓули Бердимухамедов підписав постанову, дозволивши Державному концерну «Туркменавтоеллары» укласти з ТОВ «Дорожнє будівництво Альтком», що входить до фінансово-промислової групи (ФПГ) «Альтком» (обидва — Донецьк), контракт на проектування й будівництво автомобільного мосту «Атамурат-Керкічі» через р. Амудар’я. Про це повідомляється на веб-сайті Державної інформаційної агенції Туркменістану (TDH). Згідно з повідомленням, загальна довжина мостового автопереходу з береговими укріпними спорудами становитиме 1 415 м, ширина проїжджої частини — 11,5 м. Документом наказується розпочати роботи у жовтні 2009 року і здати об’єкт із повною готовністю до експлуатації в жовтні 2012 року. Як повідомив заступник генерального директора групи «Альтком» Михайло Ковальов, вартість контракту становить 159 мільйонів доларів. У жовтні фахівці компанії «Дорожнє будівництво Альтком» розпочнуть як проектні, так і будівельні роботи на деяких ділянках.
Будівництво метро в Харкові відновлено
Спеціалізоване будівельно-монтажне управління «Тунельбуд» 16 вересня відновило будівельні роботи на станції «Олексіївська» Харківського метрополітену. Про це повідомив начальник державного підприємства «Харківський метрополітен» Сергій Мусєєв. Як заявив журналістам мер Харкова Михайло Добкін, будівельні роботи на станції не проводилися вже рік. Він повідомив також, що підписав розпорядження про створення штабу з будівництва метрополітену. Зі слів голови спостережної ради «Тунельбуду» Миколи Шевякіна, наразі на станцію подане електроживлення за постійною схемою, проводяться маркшейдерські роботи. Раніше будівництво метро в Харкові здійснювало ВАТ «Харківметробуд». Харків у вересні отримав 75 мільйонів гривень на продовження будівництва метрополітену із коштів державного бюджету.
Наступного року залізничники розраховують на прибутки
Державна адміністрація залізничного транспорту «Укрзалізниця» розраховує на одержання прибутку за підсумками 2009 року. Про це повідомив генеральний директор адміністрації Михайло Костюк. «Ми працюємо на рівні минулого року, у якому було більш як 100 мільйонів гривень (прибутку). Я бачу цього року не меншу цифру», — сказав він. Водночас, Костюк уточнив, що одержання прибутку пов’язане зі зменшенням витрат залізниці.
НБУ виводить тимчасову адміністрацію з банку «Київ»
Національний банк України ухвалив рішення про виведення тимчасової адміністрації з контрольованого урядом банку «Київ» з 18 вересня. Як повідомив представник банку в п’ятницю, відповідне рішення закріплене постановою НБУ №554 від 15 вересня. «Відновлені повноваження загальних зборів, наглядової ради та правління банку. Також з 18 вересня скасовано мораторій на задоволення вимог кредиторів банку», — зазначається в прес-релізі фінустанови. Згідно з прес-релізом, на 1 вересня основні нормативні показники стабілізувалися, й фінансовий стан банку поліпшився. «Банк упевнений у своїй стабільності, завдяки рекапіталізації створені всі умови для подальшого розвитку й роботи з клієнтами», — цитується в прес-релізі глава правління банку «Київ» Юрій Маслов.