Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

14 липня, 2009 - 00:00

Попит змушує латати діри швидше

Одне із трьох найбільших металургійних підприємств України — Маріупольський металургійний комбінат (ММК) ім. Ілліча (Донецька обл.) наразі забезпечений замовленнями на виробництво металопродукції та прискорює проведення капітального ремонту доменної печі (ДП) №5 через брак чавуна. ДП №5 була зупинена на капітальний ремонт у жовтні 2008 року. Однак у зв’язку з економічною кризою, що вибухнула, подальшим падінням обсягів замовлень і вимиванням оборотних коштів до другого кварталу поточного року ремонт ДП №5 змушено виконувався з мінімальним залученням сил і коштів.

Тракторний аванс

Національна акціонерна компанія (НАК) «Украгролізинг» у поточному році збирається закупити в Харківського тракторного заводу (ХТЗ) трактори на суму 10,896 мільйона гривень, повідомила прес-служба компанії. Відповідну угоду сторони уклали 11 червня. Наразі на завод уже надіслано передоплату в розмірі 931,7 мільйона гривень. Як зазначає прес-служба, раніше підписання цієї угоди стримував ускладнений законодавчий порядок, що існував досі й регламентував лізингові операції. Проте 20 травня постановою уряду спрощено закупівлю сільгосптехніки. «Украгролізингу» дозволено закуповувати техніку в машинобудівників за процедурою закупівлі в одного учасника без узгодження з Міністерством економіки. «Це означає, що колишня процедура значно оптимізована й позбавлена від зайвої бюрократії», — підкреслюють в «Украгролізингу» й додають, що відразу після прийняття цього документа були укладені угоди поставки з вітчизняними сільгоспмашинобудівниками, в тому числі — з ХТЗ. Водночас у компанії висловлюють здивування з приводу заяви глави Харківської облдержадміністрації Арсена Авакова, поширеної прес-службою ОДА 7 липня, в якій той підкреслює: припинення роботи ХТЗ на два місяці, в тому числі, викликане невиконанням зобов’язань лізингового фонду щодо фінансування закупівлі тракторів. «Ніяких конфліктних ситуацій компанія у стосунках із ХТЗ не має. Нас пов’язують давні партнерські відносини: 2009 року «Украгролізинг» уже передав у лізинг 25 закуплених 2008 року тракторів ХТЗ на вісім мільйонів гривень, і борги перед підприємством у нас відсутні», — цитує прес-служба НАК директора департаменту лізингу Людмилу Дергалюк.

Українське енергоефективне обладнання — у пошуках кредиторів

Вітчизняне підприємство, що спеціалізується на виготовленні енергоефективного опалювального обладнання, СП «Укрінтерм» підготувало та почало реалізовувати інноваційний проект з організації серійного виробництва теплових насосів, сонячних колекторів, теплових пунктів та модулів нагріву оновленого зразка для модернізації систем житлово-комунального господарства. Проект, за словами генерального директора підприємства Петра Мороза, має не меті налагодження виробництва опалювального обладнання, що працює на альтернативних до газу джерелах енергії. Вартість інвестиційного проекту становить 20 мільйонів гривень, термін виконання — другий квартал 2009 — перший квартал 2011 року, термін окупності проекту — 2,6 року. За цей час планується випустити продукції на 217 мільйонів гривень та отримати чистого прибутку 19,4 мільйона. Розробники проекту також передбачають, що завдяки проекту експорт їхнього товару зросте на 20%. Утім, наразі повноцінний запуск програми гальмується через нестачу коштів. З 20 необхідних мільйонів гривень СП «Укрінтерм» уже вклало у виробництво 13,8 мільйона. Ще 6,2 мільйона гривень планується отримати в вигляді кредиту. Пошук потенційних кредиторів наразі триває, повідомляє Тетяна МАМАЛИГА.

Реконструкція заради підвищення якості моторного палива

Компанія «Укртатнафта» (Кременчуцький нафтопереробний завод Полтавської області) уклала договір з компанією Shell Global Solutions Eastern Europe B. V. і приналежною їй CRI/Criterion Company Ltd про поставку внутрішніх пристроїв реактора й високоактивної каталізаторної системи на дві технологічні установки заводу. Про це сказано в повідомленні Shell. Обладнання призначене для реконструкції установки гідроочищення дизельного палива під процес гідроочищення вакуумного газойлю. Зазначається, що зміни існуючої установки будуть мінімальними, а також збільшиться міжрегенераційний пробіг. У результаті реконструкції установка буде виробляти вакуумний газойль із вмістом сірки менше 0,2%. CRI/Criterion Company також залучена «Укртатнафтою» для реконструкції другої установки гідроочищення дизельного палива. Реконструкція дасть змогу НПЗ налагодити безперебійне виробництво автомобільного дизпалива, що відповідає стандарту Євро-3 (вміст сірки не більше 350 ppm, або 0,035%), а також виробляти окремі партії дизпалива у відповідності до стандартів Євро-4 із вмістом сірки не більше 50 ppm, або 0,005%. Заступник голови правління з виробництва й капітального будівництва «Укртатнафти» Cергій Кошелюк зазначив, що однією з першочергових завдань компанії є підвищення якості моторних палив. «З огляду на сьогоднішню непросту економічну ситуацію, ми були зацікавлені в технологічних рішеннях, які дали б змогу нам досягти поставленої мети з мінімальними інвестиціями. Фахівці Shell й Criterion розробили для нас оптимальний варіант. Роботи з реконструкції установок ідуть на повний хід, і ми сподіваємося завершити їх у запланований термін», — сказав він.

Газета: 
Рубрика: