Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

18 грудня, 2008 - 00:00

Акціонери помирилися... і підраховують дивіденди

У Україні вперше з 2005 року відбулися збори акціонерів українського мобільного оператора «Київстар Дж.Ес.Ем.». У вівторок успішно пройшли двоє позачергових загальних зборів акціонерів, на яких були ухвалені поправки до статуту компанії й обрано нову Раду директорів. «Ми сподіваємося, що посягання на корпоративне управління в «Київстарі» залишилося в минулому, — заявив виконавчий віце-президент і голова операцій Telenor у Центральній та Східній Європі Едвард Тігесен. — Якщо це так, то сьогоднішні рішення повинні закласти підмурок для відновлення корпоративного управління в «Київстарі». Учасники позачергових зборів акціонерів затвердили аудировану звітність за 2004 і 2005 фінансові роки, а також дивіденди на підставі аудированої звітності, які в сукупності складають 3,46 мільярда гривень. Дивіденди за 2006 і 2007 фінансові роки можуть бути затверджені лише після проведення зовнішнього аудиту, повідомляє Олексій САВИЦЬКИЙ, «День».

Річкові танкери-хімовози для голландців

Одне з найбільших суднобудівних підприємств України — ВАТ «Херсонський суднобудівний завод» (ХСЗ) — завершив будівництво третього річкового танкера-хімовоза на замовлення голландської Veka Shipbuilding B.V. і спустив судно на воду, повідомляється в прес-релізі підприємства. Призначений для перевезення хімічних продуктів танкер типу TIOLY працюватиме на річках Європи. Його довжина — 110,0 метра, ширина — 11,45 метра, висота борту — 4,65 метра. Перший танкер був переданий голландському партнеру у вересні, другий — у листопаді. Прес-служба зазначає, що для Veka Shipbuilding B.V. на ХСЗ будуються ще п’ять суден такого типу, які будуть здані замовнику 2009 року.

Україна поставить двигун для нової європейської ракети

Вітчизняне державне конструкторське бюро (ДКБ) «Південне» і виробниче об’єднання (ВО) «Южмаш» (обидва — Дніпропетровськ) планують здійснити поставку замовнику першого льотного маршового двигуна четвертого ступеня для нової європейської ракети-носія (РН) Vega в березні-квітні 2009 року. «У цей час тривають дослідницькі випробування, передачу льотної моделі замовнику — італійській Avio SpA — заплановано на кінець першого кварталу майбутнього року. У Німеччині розпочалися випробування всього рухового блоку» — повідомив головний конструктор рухового КБ ДКБ «Південне» Володимир Шнякін. За його словами, українська сторона 2009 року планує також підписати з італійською компанією нову угоду щодо співробітництва за програмою. На сьогоднішній день очікується замовлення на поставку десяти створених в Україні двигунів для Vega.

Побудова заводу «на перспективу»

Один з лідерів ринку сухих будівельних сумішей (СБС) — компанія «Фомальгаут-Полімін», що входить до групи «Фомальгаут», завершила будівництво нового заводу з виробництва СБС в м. Цюрупінськ Херсонської області. Будівництво тривало один рік. Завод розпочав роботу у грудні 2008 року. Інвестиції в будівництво першої черги нового заводу в Херсонській області склали 3,5 мільйона євро. Планується, що термін окупності складатиме чотири роки. Проект вводиться в експлуатацію в грудні. Підприємство випускатиме весь асортимент цементно-піщаних сумішей, а також рідкі грунтові суміші. За словами генерального директора «Фомальгаут-Полімін» Сергія Єршова, криза в будівельній галузі відчувається, натомість вона ще не призвела до суттєвого падіння продажів сухих будівельних сумішей. «Суттєвий спад на ринку СБС можна очікувати з весни 2009 року. Весь 2009 рік буде кризовим. Ми вже зараз прогнозуємо зменшення ринку до розміру 2006 року — на третину від теперішнього об’єму. Зараз ми акумулюємо фінансові й виробничі ресурси, щоб в хорошій формі увійти в 2010 рік, коли ринок, за нашими прогнозами, прийде до тями. Тоді, як можна сподіватися, завдяки ефекту відкладеного попиту, коли клієнти повернуться до запланованих будівельних проектів, можна очікувати на швидке зростання», — говорить Сергій Єршов. Тож спочатку завод буде завантажений не на повну потужність та обслуговуватиме південь України, що зменшить собівартість продукції для цього регіону, повідомляє Тетяна МАМАЛИГА.

На Полтавщині виготовлятимуть біоетанол

Великий український агрохолдинг «Астарта» (Київ) планує організувати виробництво біоетанолу на Яреськівському цукровому заводі (Полтавська обл.), що належить йому. «Ми почали проектні роботи з імплантації обладнання (з виробництва біоетанолу. — Ред.) на одному з наших заводів», — повідомив журналістам генеральний директор агрохолдинга «Астарта» Віктор Іванчик. Він зазначив, що потужності виробництва біоетанолу, як і його вартість, будуть визначені в процесі розробки проекту й можуть скласти близько 200 м3 на добу. Біоетанол виготовлятиметься паралельно з виробництвом цукру. Разом із тим Іванчик зауважив, що реалізацію цього проекту може затримати відсутність необхідного законодавства.

Вітчизняний річковий флот поповнився новими баржами

На Запорізькому суднобудівному-судноремонтному заводі спущена на воду п’ята суховантажна баржа класу «Європа-М», побудована для акціонерної судноплавної компанії (АСК) «Укррічфлот». Про це повідомила прес-служба «Укррічфлоту», до складу якого входить Запорізький завод. Перша з п’яти барж, будівництво яких планувалося завершити до 2009 року, замовлених АСК, була спущена на воду в серпні 2006 року. Згідно з планами компанії, баржі, вантажопідйомність яких становить 2,08 тонн, перевозитимуть вантажі Дунаєм.

Газета: 
Рубрика: