Вимушена зупинка
ВАТ «Укрнафта» з 25 лютого призупиняє реалізацію світлих нафтопродуктів у власній мережі автозаправних станцій (вона нараховує 563 АЗС майже в усіх регіонах України). До цього кроку товариство змушує чинне законодавство України, зокрема Закон України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», повідомив «Дню» прес-центр компанії.
У зв’язку з відсутністю власних переробних потужностей та встановленою чинним законодавством України забороною спрямовувати видобуту нафту на давальницьких умовах для переробки, товариство реалізовує весь обсяг видобутої нафти на комерційних аукціонах.
Щоб забезпечувати власну мережу АЗС нафтопродуктами, компанія до березня минулого року закуповувала їх у комерційних структур. Із набранням чинності у 2007 році вищезазначеного закону, компанія реалізовувала світлі нафтопродукти у власній мережі АЗС за договором комісії, отримуючи за це комісійну винагороду. Нещодавно комерційні структури відмовилися надалі надавати нафтопродукти на реалізацію у зв’язку із збитковістю операції, а придбати їх на ринку компанія не може через те, що згідно з вищезазначеним законом у тендері повинні взяти участь не менше трьох учасників. На оголошений тендер з цього приводу не з’явилося жодного учасника. Наступний тендер відбудеться 4 березня.
Водночас, товариством 8 лютого подано документи на отримання дозволу Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель на проведення закупівлі в одного учасника. Але до цього часу ні дозволу, ні будь-якого іншого рішення Міжвідомчої комісії не отримано.
Тим часом парламент прийняв у першому читанні законопроект, який по суті закріплює наявну систему закупівель. За словами Президента України Віктора Ющенка, вона зберігає і розвиває можливості для корупційних оборудок, і тому він не підпише такий закон. Сьогодні у Верховній Раді зареєстровано також законопроект, який взагалі скасовує чинні закони щодо тендерних закупівель. Але ж парламент — не діє. І якщо робота понад півтисячі АЗС припиниться, то держава, якій належить половина акцій «Укрнафти», не отримає належних податків, зборів та дивідендів, повідомляє Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День».
Португальці будують цементний завод...
Португальська компанія C+PA-Cimentos e Produtos Associados, S. A, яка входить до групи Teixeira Duarte, планує побудувати цементний завод у Жмеринському районі Вінницької області вартістю 100 мільйонів євро, говориться в повідомленні Вінницької облдержадміністрації з посиланням на її главу Олександра Домбровського. Потужність заводу на 200 робочих місць становитиме 1 мільйон тонн цементу на рік. Згідно з повідомленням, португальська компанія цікавиться можливістю реалізації цього проекту з осені минулого року. У межах Жмеринського району розташовано родовища вапняків і глин, які можна використовувати як сировину для виробництва цементу. «Проект, який стосується не лише освоєння родовищ корисних копалин, але й кінцевої переробки сировини, надзвичайно цікавий для Вінницької області», — наведено в повідомленні слова О. Домбровського.
Поповнення в «сім’ї»... агропромислового холдингу
Контрольні пакети акцій двох цукрових заводів — Волочиського та Наркевицького, а також шість агрогосподарств із загальною площею сільгоспугідь 8,2 тисячі га в Хмельницькій обл. придбає один із найбільших виробників цукру в Україні агропромисловий холдинг «Астарта-Київ». Як говориться в повідомленні контролюючої «Астарта-Київ» компанії Astarta Holding N.V. на Варшавській фондовій біржі, відповідний протокол про наміри було підписано 18 лютого. Згідно з ним, потужність переробки Волочиського заводу становить 2,6 тисячі тонн цукрового буряка на добу, після реконструкції — 3,42 тисячі тонн. Передбачається, що угоду буде закрито протягом шести місяців, а фінансуватися — за рахунок внутрішніх коштів і за допомогою кредитів. Продавці та сума угоди не розголошуються.
Китайські автомобілі завойовують український ринок
Цього року китайська корпорація Geely, партнером якої в Україні є корпорація «АІС» планує збільшити випуск автомобілів в Україні до 25 тисяч одиниць (2007 року випущено близько 5 тисяч одиниць), повідомив журналістам представник Geely International в Україні. «Раніше ми планували, що 2008 року буде випущено 11 тисяч автомобілів, але, проаналізувавши ринок, побачивши його динаміку й потребу в автомобілях такого класу, ми плануємо досягнути рівня 25 тисяч цього року», — сказав він. Представник Geely зазначив, що в цю цифру ввійдуть моделі, що вже випускаються Geely СК і Geely МК, а також Geely FC, випуск яких планується розпочати найближчим часом. «У міру введення нових автомобілів на український ринок ми розглядатимемо можливість випуску 30 тисяч автомобілів цього року», — уточнив представник Geely в Україні. Він також додав, що до кінця року Geely планує відкрити близько 50 монобрендових салонів для реалізації своїх автомобілів в Україні. На сьогодні в країні діє 17 таких салонів, iз них 14 належать корпорації «АІС», ексклюзивному дистриб’юторові Geely в Україні, три — незалежним дилерам.